Annons

Roligare objektiv än 24-70/2,8

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag stötte plötsligt på Hartblei på dpreview. De verkar ha spännande objrktiv tyvärr med priser därefter också. Är det någon som har erfarenheter av dem eller någonsin sett dem till salu på begagnatmarknaden?

Det enda som gnisslar lite i det du skriver är "roliga". Men skall bortse från detta och föreslår någon av Nikon's nya tilt/shift-gluggar - 24/3.5 eller 45/2.8. Alternativet är ju någon smak av Lensbaby.

// Johan

Är inte säker på att jag förstår kriteriet "roligt" fullt ut, men ett objektiv som nämnts som jag tror jag skulle ha väldigt roligt med vore TS-24:an. Har suktat efter ett TS i snart 40 år, en vacker dag så... Eller så är det inte så kul som jag tror..

Är inte säker på att jag förstår kriteriet "roligt" fullt ut, men ett objektiv som nämnts som jag tror jag skulle ha väldigt roligt med vore TS-24:an. Har suktat efter ett TS i snart 40 år, en vacker dag så... Eller så är det inte så kul som jag tror..

Roligt är ju väldigt subjektivt och självklart är det inte lätt för någon att förutsäga vad jag ska uppleva som roligt. Hittills tycker jag dock att jag fått några bra förslag som kanske leder till något så småningom.

Det jag söker är något som är roligt (i brist på tydligare ord) att fotografera med och som dessutom ger tillfredställande bildkvalité.

Jag tycker också att TS verkar riktigt skoj och hoppas precis som du att någon gång äga ett...

Det slutade med att jag köpte en gammal bladare med normalobjektiv. Jag hade turen att komma över 22 filmer billigt också. Jag har precis tagit min första rulle och ska framkalla den när jag har möjlighet. (Jag har köpt lite andra saker sen sist också. Jag kanske berättar mer om det en annan gång.)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar