Annons

RoadTrip i Florida

Produkter
(logga in för att koppla)

K0ffe

Ny medlem
Hej skulle vilja ha lite förslag på objektiv till min roadtrip i florida.

Vilket har jag mest nytta av?

70-300, 18-55 eller 50mm?

Vi kommer ha en Ixus 950is med oss oxå.
 
Jag tror objektiv-valet inte styrs så mycket av vart du skall fota i detta läge utan snarare vad du skall fota.
 
Kan halla med, men tva objektiv som jag inte skulle vilja vara utan i Florida (jag bor i Orlando) 16 - 35 2.8 och 400 5.6 ..

Mycket djur och mycket landskap, byggnader..


Om du sager lite mer var du ska aka och vad du ska foto sa kan jag nog hjalpa dig lite mer.
 
VI kommer köra miami sen upp till daytona...sen orlando.....tampa.....sen ner till everglades.....ut till keywest....sen upp till miami igen.

vi kommer köra av o in på mindre vägar för att få se mer än bara motorväg:)
 
Sa.. Tre objektiv da, vidvinkel, tele och macro.. men du kommer nog trottna pa att kora efter ett tag, om du inte kora pa I-95/I-4/I-75 sa kommer du inte komma fram fort. Jag brukar bara klara att kora pa US-1 (eller A1A) som gar langs ostkusten i kanske en timme.

Nar ska du gora denna resa?
 
Jag kom för några veckor sen hem från samma resa fast tvärtom, key west först och sen medurs runt Florida. Jag hade med mig ett 70-200, 17-55 och 12-24. Det var mycket att kånka på med tanke på hur lite jag fotograferade. Det var ingen fotoresa och ingen annan i sällskapet var fotointresserad. I everglades fotade jag en del däremot och där behöver du definitivt ditt 70-300.

Några av mina bilder från Everglades ligger här: http://www.rogermadsen.com/portfolio/everglades
 
Kom även jag hem fråm en liknande tur precis.
Rekomenderar (som alla andra) minst 2 obj tele + landskap.
 
Har aldrig varit i Florida, men jag antar att det är likadant där som i många andra delar av Usa dvs stora avstånd!
Så satsa på att ta med dig nåt riktigt objektiv som klarar lite avstånd.. Det bästa tippset jag kan ge dig.

Mvh Henke
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.