Annons

ritplatta Wacom

Produkter
(logga in för att koppla)
fjalstal skrev:
Dom där små Fordarna har jag undrat lite över. Varför har dom såna frivilligt egentligen? :)
Därför att fordarna inte kräver nyckel för att öppnas och startas. Dessa pojkar ser det mer som en global bil-pool, det är bara att ta närmsta lediga, sen lämnar man den på destinationen.
 
Wacom Volito årsmodell 2003.

Skulle vara kul att se en bild på deras "flaggskepp" att dregla över.
 

Bilagor

  • wacom.jpg
    wacom.jpg
    44.6 KB · Visningar: 574
Wacom Intous. Flaggskepp anno 1999 (eller när det nu var, det är längesen iaf).
 

Bilagor

  • ritplattan.gif
    ritplattan.gif
    30.4 KB · Visningar: 555
AnnaKarin skrev:
Wacom Intous. Flaggskepp anno 1999 (eller när det nu var, det är längesen iaf).

Ja, det är ju lite skillnad på storlek.

Den där skulle inte ens få plats bredvid mitt tangentbord.

Men precisionen måste bli grym med så stor platta.
 
okej... jag säger bara en sak. köp INTE trust!
läs artikeln när den kommer i en trevlig tidning, så får du veta varför.
och vilken du ska köpa istället .
 
Lägger lätt fyra torra kanelbullar mot en bräda ;)

Skall nog köpa den däringa eminenta tidningen så att man får veta sanningen ;)

Är i köparlustatagen och tvekar på om en A6 verkligen känns stor nog och funderar på vad som skiljer studio från classic mer än 500 pistoler...
 
Estethia skrev:
okej... jag säger bara en sak. köp INTE trust!
läs artikeln när den kommer i en trevlig tidning, så får du veta varför.
och vilken du ska köpa istället .

Låter spännande. Är det "Allt om digitalfoto" vi pratar om och i vilket nummer publiceras artikeln?

/Johan
 
hansen2 skrev:
Låter spännande. Är det "Allt om digitalfoto" vi pratar om och i vilket nummer publiceras artikeln?

/Johan

Äntligen, trodde aldrig nån skulle fråga ;-)

I Allt om digitalfoto nr 3/05 (finns i butik 10 mars) kan man läsa allt om Christels vedermödor med Trust-plattorna.
Och óm hennes erfarenheter av Wacom-brädorna.

/peter
Chefred Allt om digitalfoto
 
Vocom

hej
Jag köpte en vacom intuos 3 för några veckor sen...grymt nöjd. På plattan har du snabbknappar som du kan programera. Grymt bra... plattan hänger med på varenda sväng. snyggt är det också...kan jag stakt rekomendera. mvh Nicke
 
Re: Vocom

mrfluff skrev:
hej
Jag köpte en vacom intuos 3 för några veckor sen...grymt nöjd. På plattan har du snabbknappar som du kan programera. Grymt bra... plattan hänger med på varenda sväng. snyggt är det också...kan jag stakt rekomendera. mvh Nicke

Vad har Intous3-plattan som inte Graphire3-plattan har? (förutom de programerbara knapparna då förstås)

/Johan
 
Re: Re: Vocom

hansen2 skrev:
Vad har Intous3-plattan som inte Graphire3-plattan har? (förutom de programerbara knapparna då förstås)

/Johan

vet inte exakt...vacom plattan är väll större den är A5 och graphire plattan är väll A6. Men sen är den mycket plastigare. vacom plattan tycker jag är skönare. mvh nicke
 
Re: Re: Re: Vocom

mrfluff skrev:
vet inte exakt...vacom plattan är väll större den är A5 och graphire plattan är väll A6. Men sen är den mycket plastigare. vacom plattan tycker jag är skönare. mvh nicke

Wacom e väl märket?
Menar du att Graphire är skönare än Intous3?
 
Estethia skrev:
okej... jag säger bara en sak. köp INTE trust!
läs artikeln när den kommer i en trevlig tidning, så får du veta varför.
och vilken du ska köpa istället .

Aaaarghhh!!!
Jag har köpt en Trust Tablet 1200-V2. Snälla Christel säg att den är bra!!!!!!!!!!!!!!



:)

// Micke
 
Jag har en Wacom som är A5 men jag tycker den närstan är för stor... Men köpt är köpt och den fyller minna PS behov
 
Michael Gunnarsson skrev:
Aaaarghhh!!!
Jag har köpt en Trust Tablet 1200-V2. Snälla Christel säg att den är bra!!!!!!!!!!!!!!
jag är lessen, kunde inte installera den, varken på den ena eller andra datorn. så jag kan inte åsikta om allt gällande den brädan.
men är den det minsta lik 400'an (och det är den ju) så rekommenderar jag att du säljer den på blocket och köper en wacom... vilken wacom som helst är bättre.

det som skiljer classic från studio XL är att man får med en massa extra programvara.
inget för mig eftersom jag ändå inte använder det, så jag kör gärna classic.
vi tar wacoms graphire3 som exempel:
"Graphire Classic & Classic XL levereras med Corel Painter Classic. Graphire Studio och Studio XL levereras med Adobe Photoshop Elements 2.0 (full version), Pinnacle Studio 8 SE (endast Windows), ACDSee, samt penPalette LE (Photoshop-kompatibel plug-in)."

det som skiljer intous och graphire är att den senare är en enklare bräda med en standardpenna.
intous har coola extrastift till pennan, som dessutom är den klart skönaste medföljande pennan av alla brädor jag pillat på.

trust penna och mus har häpnadsväckande dåliga egenskaper som fick mig att baxna... jag, som ändå inte hade så stora förväntningar, trodde inte att det kunde vara så illa. men det kunde det!
läs den trevliga tidningen så får ni se vad jag menar. ;o)
 
Estethia skrev:

läs den trevliga tidningen så får ni se vad jag menar. ;o)

Glömde dessvärre terrorisera dig med ritplattefrågor igår på Fenix så jag får ta och köpa den trevliga tidningen :)

Min gumma har en gammal röd Wacom-platta som jag som hastigast pluggade in i burken igår. Iddes dock inte klura ut hur det funkar men tänkte försöka lite ikväll.

/Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.