Michael Gunnarsson skrev:
Aaaarghhh!!!
Jag har köpt en Trust Tablet 1200-V2. Snälla Christel säg att den är bra!!!!!!!!!!!!!!
jag är lessen, kunde inte installera den, varken på den ena eller andra datorn. så jag kan inte åsikta om allt gällande den brädan.
men är den det minsta lik 400'an (och det är den ju) så rekommenderar jag att du säljer den på blocket och köper en wacom... vilken wacom som helst är bättre.
det som skiljer classic från studio XL är att man får med en massa extra programvara.
inget för mig eftersom jag ändå inte använder det, så jag kör gärna classic.
vi tar wacoms graphire3 som exempel:
"Graphire Classic & Classic XL levereras med Corel Painter Classic. Graphire Studio och Studio XL levereras med Adobe Photoshop Elements 2.0 (full version), Pinnacle Studio 8 SE (endast Windows), ACDSee, samt penPalette LE (Photoshop-kompatibel plug-in)."
det som skiljer intous och graphire är att den senare är en enklare bräda med en standardpenna.
intous har coola extrastift till pennan, som dessutom är den klart skönaste medföljande pennan av alla brädor jag pillat på.
trust penna och mus har häpnadsväckande dåliga egenskaper som fick mig att baxna... jag, som ändå inte hade så stora förväntningar, trodde inte att det kunde vara så illa. men det kunde det!
läs den trevliga tidningen så får ni se vad jag menar. ;o)