Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
ritplatta Wacom
- Trådstartare Simon
- Start datum
müsli
Avslutat medlemskap
Så då är det en hemafroditbräda man ska skaffa, eller?Lasse H skrev:
Ja, då kan jag ju tänka mig att det blir negativ kritik från dig för utan mus är det inte mycket att hurra för eller rättare sagt helt värdelöst faktiskt.
Nästan i alla fall.
(För att parafrasera Christels "Det blev en pojk")
fjalstal
Aktiv medlem
På www.my-volito.com står det: "First, unpack the Volito tablet, the pen and the installation CD-ROMs."
Ingen mus alltså
Själv har jag en Graphire II och är rätt nöjd med den. Ett tag sen fick jag prova en Intuos2 A3 som städavdelningen här har för att mäta och planera jobben. Lätt habegär, asså...
Ingen mus alltså
Själv har jag en Graphire II och är rätt nöjd med den. Ett tag sen fick jag prova en Intuos2 A3 som städavdelningen här har för att mäta och planera jobben. Lätt habegär, asså...
Lasse H
Aktiv medlem
müsli skrev:
Så då är det en hemafroditbräda man ska skaffa, eller?
(För att parafrasera Christels "Det blev en pojk")
Nääääee, man ska ALDRIG mixa saker på det viset.
Är nog lite homofob.
Estethia
Aktiv medlem
Längst ner i högen med ritbrädor har jag placerat en Intous3 A4. P´fjalstal skrev:
Ett tag sen fick jag prova en Intuos2 A3 som städavdelningen här har för att mäta och planera jobben. Lätt habegär, asså...
Tänkte att det var bäst att den hamnade sist så jag inte ska råka bedömma de andra brädorna orättvist. ;o)
Undrar vad som händer ifall jag "råkar" glömma skicka tillbaka den..? ;o)
Lasse H
Aktiv medlem
Luguber skrev:
Lasse! Var det pennan till Volito som Du sökte?
Så har inWarehouse 2st i lager 245:- ex moms.
Sten
Bra där, Luguber.
På deras sajt, eller?
mvh
fjalstal
Aktiv medlem
Estethia skrev:
Dom skickar väl Hells Angels på dig i sämsta fall. Allt kräver sitt offer
Lasse H
Aktiv medlem
Luguber skrev:
Japp.
\\Sten
Ringer direkt till inWarehouse.
Tack för tipset.
Trodde jag skulle behöva krångla och beställa från Tyskland.
mvh
fjalstal
Aktiv medlem
Luguber skrev:
Ni som tycks ha lite koll. Eller om det bara är Christel ? ;-). Utöver Voliton vad skal man välja? En del kostar en hel måndaslön att köpa.
Mest handlar det om att "jucka" med bilder. Tar bort dammkorn, m.m. Det är inte dags ännu för avancerat användande av PS.
\\Sten
Jag har som sagt en Graphire II, dvs föregångaren till III:an. Jag har kollat och det som skiljer verkar i stort sett vara upplösningen som är 1015 linjer per tum på II:an mot 2032 linjer per tum på III:an. Hur mycket det gör i praktiken vet inte jag. Jag är alltså nöjd med min II:a till min användning, vilket är att skissa och retuschera i stort sett. Har man råd med en A5-platta är det absolut ingen nackdel men man har nytta av en A6 också. En A3 är gigantisk och man får nästan ta ner det använda området för att den inte ska vara för stor, så en A4 borde vara en bra storlek för normal användning (om man har råd). Vi får väl se vad Christel kommer fram till när hon har jobbat sig ner till botten i högen
Estethia
Aktiv medlem
Ja men då så...fjalstal skrev:
Dom skickar väl Hells Angels på dig i sämsta fall. Allt kräver sitt offer
Hells Angels mutar man lätt med nybakade kanelbullar.. ;o)
fjalstal
Aktiv medlem
Estethia skrev:
Ja men då så...
Hells Angels mutar man lätt med nybakade kanelbullar.. ;o)
Du har erfarenhet, ser jag!
mipert
Aktiv medlem
Wacoms konkurrent är väl Trust men det är inget för seriöst arbete i Ilustrator, Painter eller Photoshop.
Passar mest den som någon gång då och då vill prova på att rita lite.
Jag anser att en Graphire 2 i A6 räcker gott, för den som inte är illustratör.
Vill man rita mycket i Pshp, eller andra program, kan något av Wacoms mer avancerad plattor i större storlek vara till nytta.
En A4 är bra för tecknaren, för Pshp kan man minska ned arbetsytan på brädan.
Man vill ju jobba ergonomiskt också, inte fladdra runt med handen med stora rörelser...
Lönnfeta killar som inte kan använda hjälm på grund av mjällproblem (och alltid kör runt i limousin elller små fordar(?)) mutar man inte, man ignorerar dem...
Passar mest den som någon gång då och då vill prova på att rita lite.
Jag anser att en Graphire 2 i A6 räcker gott, för den som inte är illustratör.
Vill man rita mycket i Pshp, eller andra program, kan något av Wacoms mer avancerad plattor i större storlek vara till nytta.
En A4 är bra för tecknaren, för Pshp kan man minska ned arbetsytan på brädan.
Man vill ju jobba ergonomiskt också, inte fladdra runt med handen med stora rörelser...
Lönnfeta killar som inte kan använda hjälm på grund av mjällproblem (och alltid kör runt i limousin elller små fordar(?)) mutar man inte, man ignorerar dem...
peterw
Aktiv medlem
Estethia skrev:
Längst ner i högen med ritbrädor har jag placerat en Intous3 A4. P´
Christel.
Du vill inte veta, tro mig.
;-)
/peter
*den som får pröjsa om ritbrädan inte returneras...*
Estethia
Aktiv medlem
Kommer du hem till mig och slår mig då? Dpeterw skrev:
Christel.
Du vill inte veta, tro mig.
;-)
fjalstal
Aktiv medlem
Estethia skrev:
Kommer du hem till mig och slår mig då? D
Tror du bullarna biter på honom?
fjalstal
Aktiv medlem
mipert skrev:
...(och alltid kör runt i limousin elller små fordar(?)) mutar man inte, man ignorerar dem...
Dom där små Fordarna har jag undrat lite över. Varför har dom såna frivilligt egentligen?