Maverick
Aktiv medlem
d-drum skrev:
Ok, jag förstår. Om du inte bryr dig om i vilken ordning jag skriver så blir det naturligtvis omöjligt att föra en vettig diskussion, åtmindstone om man har kravet att argumenten ska bygga på varandra i en logisk följd.
Om du tror att mitt syfte är att misskreditera uppgiften så tar du helt fel, jag är inte beroende av huruvida EOW är med i kyrkan eller inte. Hon får gärna vara med i moonrörelsen om hon vill, mitt resonemang bygger inte på det och handlar inte om det primärt.
Mitt resonemang handlar i grunden om att jag inte tycker om att hon angriper kyrkan bara för den står för en viss tro. Jag menar vem kan ta sig rätten att tala om huruvida någon tror rätt eller fel, jag kan det med all säkerhet inte ialla fall.
Om det nu är så som du säger, att EOW inte längre är med i kyrkan så förstår jag faktiskt ännu mindre varför hon ska kritisera den, och dessutom offentligt. Kyrkan är ju ur hennes perspektiv så ointressant att hon inte längre vill vara med i den varför ska hon då kritisera densamma?
Personer som vanligtvis agerar på det sättet, fortsätter att agera nedlåtande mot personer eller organisationer som de själva har tagit avstånd ifrån, brukar man ofta kalla bittra eller till och med korkade.
Nu har hon ju inte tagit avstånd från kyrkan för att den var ointressant utan för att hon inte kände sig välkommen längre.
Att hon kritiserar kyrkan kan ju bero på att hon anser den värd att "slåss" för. Att hon vill vara med på sina villkor och att hon inte köper nån gubbes bibeltolkning rakt av. Att hon anser att hon har lika stor rätt till både Gud och Jesus som en kristen hetero.
Vad var syfter med att nämna aftonbladet om det inte var för att sänka statusen på argumentet?
Jag tror inte att Elisabeth har förlorat sin tro bara sin tilltro till kyrkan och jag tror det är det bilderna handlar om.
Och jo, jag har nog kravet på att man läser inläggen som skrivna innan ens egna om man inte gör en reservation för det. Att första hävda att du inte kunnat läsa ett argument för att det skrevs efter ditt för att sedan motbevisas och sedan svamla om logisk ordning känns aningen krystat. Det är hur som helst ointressant. Jag har förklarat och hänvisat varför jag utgick från att du kände till informationen vilket du nu inte gjorde.
/Maverick