elohim
Aktiv medlem
Liax skrev:
Eftersom allt är fel tycker jag att vi ska ta bort alla bilder och lägga ner hela fotosidan.
/Joakím
Men då var det ju en himla tur att inte du bestämmer det. =P
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Liax skrev:
Eftersom allt är fel tycker jag att vi ska ta bort alla bilder och lägga ner hela fotosidan.
/Joakím
arleklint skrev:
Fredrik skrev:
"Men jag vill inte kalla det för bildstil eller kategori. det är en effekt som appliceras på ett motiv"
Förringa inte det som andra fotografer ser på ett annat sätt än du beroende på att de har andra erfarenheter än du. Respektera deras "grej" oavsett du gillar den eller inte. I ditt inledande inlägg i denna tråd slår du mot individer som vill utvecklas. Hjälp dem istället, men sätt dig först in i det som dom gör.
Joker skrev:
Fast vad leder ett sådant synsätt fram till?
Fredrik Ivarsson skrev:
...Känns som människorna som gör dessa bilder tar de första stegen i photoshop och tycker det är en häftig effekt.
Det är det inte.... [klipp]..
Håller ni med eller är jag elitistisk och trångsynt?
elohim skrev:
...Anledningen till detta är (enligt mig) att om man retuscherar en bild så kan man förändra helt. Då känns fotografering helt meningslöst, eftersom man kan göra den hur vacker som helst utan att ens tänka.
Joker skrev:
Däremot har respekt väldigt mycket att göra med att man ska ha förståelse för andras åsikter. Eller ännu tydligare - respektera dem.
arleklint skrev:
Jag tycker det finns tecken på intolerans i denna tråd. Jag tycker det finns tecken på att några tycker sig ha tolkningsföreträde.
Inom foto kan man ..[klipp]....
Jag tycker det är ett sunt tecken när någon vågar prova nya idéer och nya grepp. När någon vågar prova saker som han/hon kanske inte alls kunde tänka sig att göra förra veckan. Det är utvecklande för alla.
Våga bryt era vanor!
janc skrev:
Du menar alltså på fullt allvar att du kan skapa ett mästerverk ("...hur vacker som helst..") av vilket mediokert utgångsmaterial som helst utan att ens tänka ? I så fall är du inte bara en mästare i PS utan en fotografins helbrägdagörare...
Fredrik Ivarsson skrev:
...Hur skulle jag sagt att koloreringstrenden är uttjatad (enligt mig) och det är idé att tänka efter före innan man använder den utan att trampa på tårna?
...
elohim skrev:
Vem har sagt något om PS? Som i tidigare av mig skrivna inlägg så utgår folk oftast från sig själv.
Det finns många andra datorprogram för att skapa fina bilder utan någon som helst grund. För mig kan en matematiskt uppbyggd bild såsom en fraktal vara det vakraste jag någonsin sett. Om jag skriver in ekvationen för bilden och trycker på knappen för att rendera den så är det (kanske?) jag som har skapat bilden.
arleklint skrev:
Varje idé du får när du går och lägger dig på kvällen, varje idé du får genom att du inspirerats av en annan bild, varje bild du vill prova att göra är givetvis ok att göra. Det utvecklar dig och det utvecklar oss andra som finns på fotosidan och ser dina bilder.
Om något är en trend eller inte spelar ingen roll. Om andra gjort skakbilder så är det ändå något som är nytt för dig och därmed utvecklande för dig. Och kanske kan du utveckla skakbilder i din egen riktning och inspirera oss andra till något nytt.
Lek på! Vi andra lär oss lika mycket som du.
Hur ser ni andra på det?