PMD
Aktiv medlem
Vill man vara välinformerad så är det en mycket bra idé att läsa en del icke-svenska nyhetsmedia. Man får ett lite annat perspektiv än det lokala då. Ovan nämnda tidskrifter brukar vara bra, men det finns fler. Numer är det, som du nämner, också väldigt lätt att läsa "tidningar" på internet från hela världen. Det är så pass mycket bekvämare att jag nästan inte längre läser papperstidningar.Sten-Åke Sändh skrev:
Men vill man bli bättre informerad så finns ju numera i alla fall nyhetsveckotidningen FOKUS. Men jag har ingen aning hur många som läser den och hur stor upplagan är. Den är nog trots allt marginell. Man kan även läsa TIME och Newsweek eller läsa mängder av lokala internationella tidningar på nätet om man orkar. Jag har periodvis prenumererat på någon eller flera av dessa tre tidningar och där slipper man mycket av reklamen även om den finns även där i viss mån.
Vad gäller reklamen så är jag osäker på om du syftar på papperstidningar eller på nättidningar. Om det gäller det första så har man inte mycket val, men det är ganska lätt att låta bli att läsa reklamen. På nätet kan reklamen vara riktigt irriterande om den hoppar och blinkar, men det finns alldeles utmärkta plugins till en del webläsare som blockerar reklam. Det fungerar utmärkt, tycker jag.