Thommy
Aktiv medlem
Jag har precis fått tillbaks en diafilm, Kodak E100VS, som jag lämnat in för framkallning. Men på varje bildruta så är det repor, parallella med filmrutans långsida. Kan på de flesta bilder tydligt se två stycken linjer (repor), med ett inbördes avstånd från varandra på ungefär 3-4 mm, som går över hela bilden - och på samma ställe på de bilder där de förekommer. Tidigare har jag lämnat in två stycken Fuji Velvia för framkallning på samma ställe, men det blev ej några repor på filmen då. Jag har även framkallat ett antal Fuji Velvia hos Fuji Foto i Ånge, men aldrig har jag sett samma resultat som på E100VS. Labbet som jag framkallade E100VS hos är ett "proffslab".
Jag undrar om någon av er har råkat ut för samma sak, och vad det var som ställde till det i erat fall. Jag tvivlar på att det är labbet som framkallade filmen, men man kan ju aldrig veta. Men det skulle vara bra att veta vad det kan vara, är det någon som har någon idé?
Mvh
Thommy Johansson
Jag undrar om någon av er har råkat ut för samma sak, och vad det var som ställde till det i erat fall. Jag tvivlar på att det är labbet som framkallade filmen, men man kan ju aldrig veta. Men det skulle vara bra att veta vad det kan vara, är det någon som har någon idé?
Mvh
Thommy Johansson