Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Rengöra linsfilter med vatten?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kan man rengöra sitt linsfilter med vatten? Alltså själva UV filtret?
Det finns en lång, aktuell tråd om detta att rengöra filter. Personligen tycker jag att det bästa sättet är en mikrofiberduk, eventuellt fuktad. Rengöringsmedel bör man om möjligt undvika på känsliga glasytor, eftersom de riskerar att lämna rester.
 
Attans var du svara snabbt, nu ändrade jag svaret innan jag såg att du svarat. Om det är skillnad på Yes eller lidel känner jag inte till. Jag använder Skona och den är iaf mild och vad jag vet är även Yes mild. Lidels har jag inte provat.
 
Attans var du svara snabbt, nu ändrade jag svaret innan jag såg att du svarat. Om det är skillnad på Yes eller lidel känner jag inte till. Jag använder Skona och den är iaf mild och vad jag vet är även Yes mild. Lidels har jag inte provat.

He he Nä jag har faktiskt heller aldrig testat Lidels diskmedel och vet inte ens om dom har ett eget märke ;-)

Valde bara Lidel för att det på något sätt sammankopplas med lågtpris osv

YES där emot brukar väl "skryta" med att vara mer koncentrerat.

Skona hör man ju direkt att det är millt ;-)

//Photographer
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.