Annons

Registrerade mig idag och är förbannad.

Produkter
(logga in för att koppla)
HDFS) (KGS skrev:
Bengt Johansson e väl anonymt så det räcker... kom igen när du heter KG Stolt eller Christel Eldrim ;-)


Sökte på Bengt Johansson på goggle och fick detta resultat:

Resultat 1 - 10 av ungefär 79 700 vid sökning efter "bengt johansson".


Resultat 1 - 10 av ungefär 782 vid sökning efter "KG Stolt".
Resultat 1 - 10 av ungefär 988 vid sökning efter "Christel Eldrim".
 
Jag har inget emot att skriva mitt namn, men helt onödigt att ha ett nick kan jag tycka, menar det gör ju ingen nytta direkt
 
Miss lins skrev:
Jag har inget emot att skriva mitt namn, men helt onödigt att ha ett nick kan jag tycka, menar det gör ju ingen nytta direkt
Nicken gör ju lite nytta eftersom fotosidan är så stort, tex finns det ca 35 st som heter som mig. :) Så där behövs nicken för att skilja oss åt.
/Thomas
 
jackt skrev:
Nicken gör ju lite nytta eftersom fotosidan är så stort, tex finns det ca 35 st som heter som mig. :) Så där behövs nicken för att skilja oss åt.
/Thomas


Varför inte byta ut nicket mot personnumret? Lätt att hålla koll på.. isär folk.

mvh

Johnnie
 
Jag skulle ALDRIG bli medlem på en sida om jag va tvugen att skriva personnummret så det ska vara synligt för alla.

//Yvonne
 
Att registrera personnummer är en sak som jag motsätter mig. Det är kanske inte ens tillåtet, men att stå för sina bilder med namn tycker jag är självklart.
 
dunberg skrev:
Varför inte byta ut nicket mot personnumret? Lätt att hålla koll på.. isär folk.
Heje, jo det finns de som föreslagit att vi skall kräva personnummer vid registrering, och ta kontrolluppgift för att säkerställa att det är rätt.

Men någon måtta får det vara... Systemet vi har nu funkar tillräckligt bra. Kör man anonymt eller med fejkat namn utan att ha fått OK av oss blir man kickad om/när vi upptäcker det (och man inte vill ändra). Alla gillar inte detta - det har jag full förståelse för - och då är tyvärr inte Fotosidan rätt ställe för dem. Vi har gjort ett vägval, och gillar man inte den vägen får man väl prova en annan.

Men vi är inte omedgörliga, förklarar man för oss varför man måste köra anonymt kan vi mycket väl OK:a det - det finns flera exempel på det. Men säger man att det man vill säga eller visa upp på Fotosidan kommer att leda till angrepp och trakasserier, ja då drar vi öronen åt oss... Har man nu såpass kontroversiellt material skall man inte huka sig bakom oss som äger sajten, det får man allt stå för själv.
 
Galaxens President skrev:
Och jag skulle ALDRIG bli medlem på fotosidan om man var tvungen att ha en nakenbild av sig själv som avatar.

//Richard

Hihii

Edit: Förra inlägget var ett skämt. Man måste inte skratta men det finns ingen anlednig att ta det på allvar heller.
 
Galaxens President skrev:
Och jag skulle ALDRIG bli medlem på fotosidan om man var tvungen att ha en nakenbild av sig själv som avatar.

//Richard

*hehe* det hade blivit ett udda gäng fotografer som hade häckat härinne då ;)

(eller ska man skriva näckat ;))
 
clindh skrev:
Men vi är inte omedgörliga, förklarar man för oss varför man måste köra anonymt kan vi mycket väl OK:a det - det finns flera exempel på det.
Väldigt tråkig attityd tycker jag. Varför har vissa privilegier utöver vad som gäller för allmänheten?


Att vara oanonym på nätet är som att gå omkring med ett plakat på stan där man kan läsa allt vad man sagt de senaste åren.
På internet kan man inte välja vilka som ska ta del av ens åsikter. Jag vet inte hur ni är, men jag talar inte om allt jag tycker för alla.
Det handlar inte om att inte stå för sina åsikter.

Tror ni att homosexuella vågar "står för sin åsikt" i Mellanöstern? Knappast, för då blir de avrättade.
Ett överdrivet exempel, men jag vill bara visa att för att stå för sina åsikter krävs inte att man alltid skyltar med dem.

Lösningen är att man inte säger vad man tycker, och det gör att man kan känna sig tvingad att vara "för snäll" i sin kritik, när det gäller t ex bilder.
 
Makten skrev:
Väldigt tråkig attityd tycker jag. Varför har vissa privilegier utöver vad som gäller för allmänheten?

Jag tycker nog din attityd lider av ideologiska förvrängningar. Inte sjutton har folk dold identitet som något slags privilegie utan snarare för att skydda sin person mot olika hot. Och som du säkert märkt är det inte principen om anonymitet i alla tänkbara sammanhang som diskuteras utan fotosidan. Är du rädd för represalier efter en bildkritik tycker jag nog att du ska avstå från att ge kritik.

//J
 
Kanske bara kortsynt.

Tänk ett varv till Martin så kanske du kan klura ut några anledningar till att en och annan inte vill vara möjlig att googla upp för alla och envar. Särskilt om du visar bilder från dina hemtrakter o på dina barn mm...

Alla därute e inte snälla som du...
 
HDFS) (KGS skrev:
Kanske bara kortsynt.

Tänk ett varv till Martin så kanske du kan klura ut några anledningar till att en och annan inte vill vara möjlig att googla upp för alla och envar. Särskilt om du visar bilder från dina hemtrakter o på dina barn mm...

Alla därute e inte snälla som du...
Jag vill heller inte kunna bli "uppgooglad". Av vilken anledning är väl skitsamma...
 
Makten skrev:
Jag vill heller inte kunna bli "uppgooglad". Av vilken anledning är väl skitsamma...

Har precis googlat upp dig, så det är nu kört ;)
Men allvarligt, du har inte tänkt på att folk kanske har dold identitet pga otrevligt förflutet? Tycker inte att det är skitsamma av vilken anledning...

Jag tycker det är bra att man inte är anonym på denna sida!
Med undantag för de som får vara det av vissa skäl:)
 
Senast ändrad:
Yooda skrev:
Har precis googlat upp dig, så det är nu kört ;)
Men allvarligt, du har inte tänkt på att folk kanske har dold identitet pga otrevligt förflutet? Tycker inte att det är skitsamma av vilken anledning...
Någon kanske kan ge ett exempel på vad det skulle kunna röra sig om? Och hur detta något skulle påverka deras situation HÄR på Fotosidan?
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.