Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Redigering av bild, hjälp? förslag? hur?
- Trådstartare sukram
- Start datum
Ibanez Magnus
Aktiv medlem
Ibanez Magnus
Aktiv medlem
bystrom
Medlem
Här kommer mitt bidrag i debatten =)
http://www.engbergnoje.se/fotosidan/fotosidan.html
sukram
Aktiv medlem
SixBySix skrev:
Markus. Jag vill inte vara otrevlig och jag tror att jag förstår vad du menar. Men det kan vara omöjligt att göra en tråkig bild bra genom lite bildbehandling. Mitt enda tips är att försöka jobba mer med bildvinklar, komposition och brännvidder i framtiden.
Jo självklart är det så, men frågan i denna tråd är just hur man gör det bästa av situationen nu när bilden är tagen? Att man sen ska ta bättre bilder har ju inte riktigt med denna tråd att göra? Jag säger inte att bilden ska bli superbra, utan helt enkelt hur man ska göra för att göra det bästa av situationen.
sukram
Aktiv medlem
bystrom skrev:
Här kommer mitt bidrag i debatten =)
Detta tycker jag var ett bra resultat!
skarpedjup
Aktiv medlem
Lottas tips är ju kanonbra, gör absolut det bästa av bilden. Vad vill du komma fram till mer?
sukram
Aktiv medlem
Jamas skrev:
Lottas tips är ju kanonbra, gör absolut det bästa av bilden. Vad vill du komma fram till mer?
Jo jag hålle med, lottas var kanonbra, men det skadar väl inte med lite fler alternativ? Och att folk skriver hur dom gör så man kan lära sig av det, för att få se en bra bild är ju rätt värdelöst om man inte får reda på hur man kommer dit.
lottawe
Aktiv medlem
Skrev aldrig på den obeskurna, men tillvägagångssättet var det samma på den som på den första.sukram skrev:
Jo jag hålle med, lottas var kanonbra, men det skadar väl inte med lite fler alternativ? Och att folk skriver hur dom gör så man kan lära sig av det, för att få se en bra bild är ju rätt värdelöst om man inte får reda på hur man kommer dit.
Alltså, några lager enligt följande.
1. Höjde svärtan både i alla delar samt extra i bara svart via selective color.
2. Lite höjning i saturation
3. kontrasthöjde aningen i kurvor
4. Duplicerade lager ställde in soft colors optacitet 37 på lagerkopian.
5. Nivåer
6. minskning + USM
sukram
Aktiv medlem
lottae skrev:
Skrev aldrig på den obeskurna, men tillvägagångssättet var det samma på den som på den första.
Alltså, några lager enligt följande.
1. Höjde svärtan både i alla delar samt extra i bara svart via selective color.
2. Lite höjning i saturation
3. kontrasthöjde aningen i kurvor
4. Duplicerade lager ställde in soft colors optacitet 37 på lagerkopian.
5. Nivåer
6. minskning + USM
Jo jag såg att du hade skrivit hur du gick till väga, det var inte dig jag menade även om det kanske framstod så =)