Annons

Ram-minne för Lightroom?

Produkter
(logga in för att koppla)
Laddade ner AMD Catalyst Mobility igår och avinstallerade med hjälp av den grafikdrivrutinerna samt installerade nya. Passade också på att tömma tempfilerna, vilket var en hel del.

Efter det kunde jag utan problem titta på föreläsningen som strulat, Lightroom var plötsligt mycket snabbare och datorn blev inte alls lika varm. Jag ska kanske inte ropa hej ännu, men det känns som om problemet är löst!

Vill tacka er alla för hjälpen och bra tips och svar! Fotosidans forum kan man verkligen lita på när man har problem. :)

Trist när det strular. Det faktum att du köpt på postorder bör inte påverka dina garantimöjligheter. Idag är det nu nästan alltid så att elektronikprodukter skickas iväg någonstans för reaparation, så även om du handlat över disk så hamnar prylarna på samma ställe i slutändan.

Har du handlat från en svenks site bör det ju inte vara några som helst problem, är det utländsk bör det också funka att reklamera - om det är en seriös site.

Det är ett stort finskt varuhus som jag handlat från (jag bor på Åland) så rent juridiskt sett är det inga problem med garantifrågor, reklamation osv. Det som blir jobbigt är förstås att vara tvungen att packa och posta varan samt det att det blir betydligt längre väntetid då den ska skickas hit och dit (kundreturer är inte prio ett-frakt för posten) innan jag får tillbaka den.

Det är ett stort finskt varuhus som jag handlat från (jag bor på Åland) så rent juridiskt sett är det inga problem med garantifrågor, reklamation osv. Det som blir jobbigt är förstås att vara tvungen att packa och posta varan samt det att det blir betydligt längre väntetid då den ska skickas hit och dit (kundreturer är inte prio ett-frakt för posten) innan jag får tillbaka den.

Tja, lite stök är det ju alltid när något är trasigt - jag har just skickat iväg min splitter nya Nokia 920 för reparation. Trots att jag bor i Stockholm fick jag packa den och skicka den till Skåne.

Tja, lite stök är det ju alltid när något är trasigt - jag har just skickat iväg min splitter nya Nokia 920 för reparation. Trots att jag bor i Stockholm fick jag packa den och skicka den till Skåne.

Ja, och på Åland är det dels väldigt hög prisnivå och dels så får man alldeles för ofta väldigt dålig service. En av anledningarna till att jag väljer att handla elektronik på postorder är just att om jag har valet mellan dålig service eller ingen personlig service alls så väljer jag det senare. Det är så energidränerande att gå till en butik och mötas av sur och ohjälpsam personal, man blir bara ledsen och irriterad av det.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto