Men jag har mer ledigt på min 180 GB i den stationära... Allt beror på hur mycket man trycker in, och hur mycket skit användarna fyller användarmapparna med i ditt fall, för jag antar att du inte flyttat dem. Man får nog bilda sig lite en egen uppfattning över sitt användningsmönster etc.
Det jag kan säga är att den nyinstallerade bärbara, som jag skriver på nu, med det mest väsentliga installerat har ätit upp strax under hälften av de 80 GB jag partitionerat C: till. Av detta lär uppåt 16 GB (med 8 GB RAM) vara vilolägesfilen och pagefilen. Sedan ligger det förstås ingen hel Adobe-svit på den, utan det är saker som Firefox, Thunderbird, Spotify, Word/Excel/Powerpoint 2013, Photoshop CS4 och lite annat smått och gott. Nu skulle jag aldrig köra en så snål C: i en stationär dator tänkt för bildbehandling, men i det här fallet så vet jag ungefär hur mycket som går åt och vad jag använder den bärbara till. Det ger ändå en slags indikation på hur mycket som går åt till en basinstallation. Sedan räknar jag förstås med att lägga mina filer på den andra partitionen som är 87,5 GB, vilket är vad som blev kvar av den 180 GB som datorn levererades med. Då har jag tagit bort tillverkarens alla partitioner och blåst om datorn från början med ett rent Windows. Lite meck i vanligt ordning när det gäller OEM...
Med det sagt så skulle jag inte vilja ha mindre än 180 GB, även om jag nog teoretiskt får plats på en 120 GB som min stationära är konfigurerad. Sedan är mer utrymme alltid trevligt...
(Sedan har jag 3*1 TB snurrdisk i den stationära också. Idag hade det säkert varit mer eftersom lägsta pris per GB ligger högre upp än när jag köpte dessa diskar. Uppepå bokhyllan ligger det 2*200 GB och 1*320 GB och skräpar. Jag har iofs plats i lådan, men det känns inte så meningsfullt.

)