ANNONS
Annons

"Raka rör" komplement och alternativ till den anonyma "kurragömmapoolen"?

Produkter
(logga in för att koppla)
hansen2 skrev:
Det låter som en beskrivning av "MSN Foto" eller liknande vilket FS inte är.
Man bör nog först lobba för en förändrad inriktning av FS innan man lägger förslag på funktioner som liknar MSN foto, eller?

/Johan

Gommorron Johan!
Har heller aldrig varit på MSN foto men varför inte? Upplägget BEHÖVER ju inte vara sämre för att dom kör med det? Är det inte en variant av "lobbing" vi kör med lite till mans i så fall? Handen på hjärtat ... JANNE

cw-op skrev:
Gommorron Johan!
Har heller aldrig varit på MSN foto men varför inte? Upplägget BEHÖVER ju inte vara sämre för att dom kör med det? Är det inte en variant av "lobbing" vi kör med lite till mans i så fall? Handen på hjärtat ... JANNE

Morning!

Visst lobbar vi alla men det vore ju fint om man lobbade för något som liknar FS's affärsidé.
FS och MSN Foto är två vitt skilda världar. Den senare är att likna vid en trallvänlig bildvisarsajt för Vem von Helst som äger en kamera.

/Johan

hansen2 skrev:
Morning!

Visst lobbar vi alla men det vore ju fint om man lobbade för något som liknar FS's affärsidé.
FS och MSN Foto är två vitt skilda världar. Den senare är att likna vid en trallvänlig bildvisarsajt för Vem von Helst som äger en kamera.

/Johan

Då skulle jag vilja säga vad jag tycker... :eek:)
jo att FS är långt ifrån MSN foto, detta är ju ingen bildvisningsajt. Ialla fall inte enbart... våra portfolio är ju det men inte resten.
Här ser jag fotografer som utvecklas hela tiden, inte minst jag själv. :eek:)

Jag tycker förslaget är ganska ok. Det leder troligen till att fler skaffar sig en uppfattning om bilden och klämmer dit ! eller ??

Det utvecklar alla mer än att inte våga kommentera alls i rädsla att inte uppfylla alla tänkbara krav på bra kommentarer.

Med tanke på hur tekniskt välgjord Fotosidan är, tror jag de lätt skulle kunna fixa dit ett system med radioknappar där man ger "betyg" på lite olika aspekter. Då blir den skriftliga kommentaren inte lika viktig och kan vara frivillig. Det kan vara: idé, hur väl motivet fångats, hur unik bilden känns, känsla/budskap, komposition och slutligen teknik.

Bra teknik och att hantera verktygen lär vi oss alla med tiden, även om goda råd på vägen är inte fel. Att utveckla sin kreativitet och våga ta unika bilder kräver mer stöd och uppmuntran, men de som lyckas är ju faktiskt de som blir riktigt duktiga. Det är här kommentarerna fyller sin viktigaste roll.

Att ta ännu en knivskarp bild på en talgoxe med ett lite oskärpesuddigt gul-grönt lövverk bakom är ett säkert kort om man vill ha bra kommentarer, men är det verkligen det vi vill uppmuntra?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar