Mervärde...
Ja, det är ju något som ofta är på tapeten när företag vill få nya/behålla kunder.
Mervärde alltså...
Ett mervärde som blivit tydligt för just mig som läsare av Kamera & Bild är att det genom Fotosidan.se går att få snabb respons på frågor/svar/önskemål.
Mervärde behöver inte betyda rena rabatter, ej heller objekt, även om det i vissa fall är ett av de absolut enklaste sätten att ge kunden ett mervärde.
Betalande medlemmar här på Fotosidan får ju access till vissa artiklar som publicerats i K&B = mervärde!
Själv har jag handlat i stort sett all fotoutrustning av Cyberphoto, prenumererar på K&B, "hänger" på Fotosidan.se och beställer digitala framkallningar av Crimson. Klart att det vore kul att få rabatt överallt, eller att som medlem/kund hos den ena få erbjudanden hos den andra...
Företagen har säkert idéer, och vi som kunder bör också rikta önskemål eller lyfta tankar som kan gagna både oss och dem. Till saken hör ju att det är få som bedriver välgörenhet, och allt kostar som bekant pengar idag, tyvärr.
Dock, personligen är jag nöjd (förutom att jag fortfarande gärna skulle läsa artiklarna från K&B här på Fotosidan utan att behöva uppgradera mitt medlemskap), och för min del gör några kronor hit eller dit ingen skillnad, det är kvalitén jag eftersöker, och den tycker jag att jag får av K&B som nu ämnet handlar om.
Jag avslutar mitt trötthetsflummande med en stark övertygelse att samarbetet mellan Fotosidan och K&B garanterat kommer utmynna i ytterligare mervärden, detta då jag fått en oerhört seriös bild av såväl Fotosidan som K&B.
Vi får väl kanske ge dem lite tid att spåna fram lite roliga saker bara
Edit: Uppgraderar medlemskapet nu, går ju inte att hålla på och såsa när det bara kostar en hundring att bli bronsmedlem