** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Rabatt på Kamera&Bild om man är betalande medlem?

Produkter
(logga in för att koppla)
jag vet inte om FOTO har det, men här kan man iaf få direktrespons på vad man tycker om tidiningen. det är rätt så trevligt.

jag har inte läst K&B, men ska nog inhandla ett nummer.

FOTO har jag köpt en gång, men det kommer nog inte bli fler nummer. Om jag minns rätt så var det numret med ett stort reportage med tuija lindström, och jag kan verkligen inte med hennes (i mitt tycke helt värdelösa) bilder.

Mervärde...

Ja, det är ju något som ofta är på tapeten när företag vill få nya/behålla kunder.
Mervärde alltså...

Ett mervärde som blivit tydligt för just mig som läsare av Kamera & Bild är att det genom Fotosidan.se går att få snabb respons på frågor/svar/önskemål.
Mervärde behöver inte betyda rena rabatter, ej heller objekt, även om det i vissa fall är ett av de absolut enklaste sätten att ge kunden ett mervärde.
Betalande medlemmar här på Fotosidan får ju access till vissa artiklar som publicerats i K&B = mervärde!

Själv har jag handlat i stort sett all fotoutrustning av Cyberphoto, prenumererar på K&B, "hänger" på Fotosidan.se och beställer digitala framkallningar av Crimson. Klart att det vore kul att få rabatt överallt, eller att som medlem/kund hos den ena få erbjudanden hos den andra...
Företagen har säkert idéer, och vi som kunder bör också rikta önskemål eller lyfta tankar som kan gagna både oss och dem. Till saken hör ju att det är få som bedriver välgörenhet, och allt kostar som bekant pengar idag, tyvärr.

Dock, personligen är jag nöjd (förutom att jag fortfarande gärna skulle läsa artiklarna från K&B här på Fotosidan utan att behöva uppgradera mitt medlemskap), och för min del gör några kronor hit eller dit ingen skillnad, det är kvalitén jag eftersöker, och den tycker jag att jag får av K&B som nu ämnet handlar om.

Jag avslutar mitt trötthetsflummande med en stark övertygelse att samarbetet mellan Fotosidan och K&B garanterat kommer utmynna i ytterligare mervärden, detta då jag fått en oerhört seriös bild av såväl Fotosidan som K&B.
Vi får väl kanske ge dem lite tid att spåna fram lite roliga saker bara :)

Edit: Uppgraderar medlemskapet nu, går ju inte att hålla på och såsa när det bara kostar en hundring att bli bronsmedlem :)

Jag har köpt lösnummer av "allt om digitalfoto" läönge och funderat på att prenumerera men liksom inte kommit mig för. Den nya versionen med det nya namnet har jag dock inte hittat hos mina vanliga handlare. Verkar som om dom inte tar in den i sortimentet, kanske dom inte fattat att det är samma tidning. Jag går inte ut i ärende att köpa en fototidning utan gör det oftast på impuls när jag ser den i hyllan. Kommer nog att prenumerera men vill se ett ex av tidningen först och det verkar inte helt lätt att få göra.

Björn: Vi har totalt inte färre försäljningsställen nu än tidigare, men lokala variationer kan naturligtvis förekomma.

Vad gäller framtida prenumerationserbjudanden så är inget klart, utom följande policy från redaktionens sida: Om det blir ett introduktionserbjudande riktat till medlemmar på Fotosidan så kommer även de som redan prenumererar på tidningen att kunna utnyttja det genom att förlänga sin nuvarande prenumeration med lika många nummer som provprenumerationen varar, till samma förmånliga pris.

Vi vill naturligtvis inte att tidiga prenumeranter ska känna sig lurade.

En sak som är intressant i Digitalfoto är att de anger värdena för slutartid och bländare, speciellt intressant blir det vid rörelsebilder som kan bidra till att utveckla sin (iaf min)amatörteknik. Jag har noterat flera korrekturmissar men det har ju inte med foto att göra.

pastorove skrev:
Hängde lite i den här tråden och hoppades att nån skulle skriva nåt i stil med: "Kamera & Bild är en så fantastisk tidning, särskilt sen Mattias började skriva om Photoshop. Numera har jag en prenumeration till toaletten och en till skrivbordet"

Men det kom visst aldrig... ;-)

Kamera & Bild är en så fantastisk tidning, särskilt sedan Mattias började skriva om Photoshop. Numera har jag även en prenumeration till toaletten. Problemet är det glättade pappret, jag skulle vilja att det trycktes på något mjukare. ;)

Hi, hi, den var dålig men jag kunde inte låta bli. Jag har ingen prenumeration men visst tycker jag att en tidning som K&B kunde ha ett erbjudande för FS medlemmar precis som andra intressegrupper kan få erbjudande. Speciellt om man har ett samarbete mellan FS och K&B. Tydligen tycker redaktionen på K&B att FS medlemmar har något att tillföra och då kunde ju detta vara en bra återbäring.

Har inte läst varken denna eller andra fototidningar på många år men med ett erbjudande så kanske jag hade provat, vem vet.

/c

Själv är jag inte lika exalterad med anledning av samarbetet mellan K&B och FS. Visst är det kul att känna igen folket som skriver i K&B men jag får lite déjà vu känslan när jag läser senaste numret av tidningen. Börjar läsa en artikel och inser snart att det har jag läst förut. Tittar på en bild och tänker igen: den har jag sett, fast annorlunda beskuren. Och så vidare. Visst är det kul att läsa en gång om stället där jag vistas ofta men i fortsättningen vill man ju läsa något nytt. Det som händer på FS vet jag redan. Är det bara jag som känner så?

PapaC skrev:
Kamera & Bild är en så fantastisk tidning, särskilt sedan Mattias började skriva om Photoshop. Numera har jag även en prenumeration till toaletten. Problemet är det glättade pappret, jag skulle vilja att det trycktes på något mjukare. ;)
/c

*fnissar hejdlöst*

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar