Annons

Rabatt på Kamera&Bild om man är betalande medlem?

Produkter
(logga in för att koppla)
growingart.se skrev:
Ingen som har asikt om vilken tidskrift som ar battre en den andra rent innehallsmassigt?

min högst personliga åsikt är att Kamera & Bild är bättre än Digtalfoto, känns som om det är mindre fel i K&B ...

Tidningen FOTO är lite för mycket "filosofi" snack för min del, jag vill ha teknik och hands-on..

defiant skrev:
kanske lite taskigt om man redan är både medlem och prenumerant.. då kanske man kan få en pryl istället, typ en filmburk

Vore ju humor med en filmburk som det står digitalfoto på... fast nu heter de förstås inte det längre...

Idag är Kamera & Bild den bästa digitalfototidningen, den har en bit kvar till att få samma tyngd som FOTO, men det kanske inte ens är önskvärt. Skillnad var det i bladets ungdom, då var den stundtals roligare än Dilbert ibland o det vill inte säga lite...

http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=10607&perpage=15&pagenumber=1

Nuvarande och föregående redaktör (redaktion) är oskyldiga tror jag...

/kg, som just läst recensionen av D5D o bestämt sej för ny kamera...

mill skrev:
Om ni är studenter (eller iaf har ett studentkort), så kan ni teckna en prenumeration här:

http://www.studentprenumerationer.se/prenumerera.asp?nr=kamera-och-bild

Då kostar det 198 kr för sex nummer, eller 99 kr för tre nummer.

och om ni inte är studenter (eller inte har studentkort), så kan ni teckna en prenumeration här:

http://www.tidningsbutiken.se/tidningen-kamera-och-bild.asp

Då kostar det 210 kr för sex nummer, eller 109 kr för tre nummer.

Är det bara jag som tycker att kameraöversikten i tidningen som tar flera sidor är helt onödig? Listan är ju i princip samma varje nummer. Vad är det för mening att trycka den gång på gång? Tycker att det är slöseri med papper och bläck.

Om man nu vill ha den stående informationen kan man lägga listan på hemsidan. Tror inte att ni lockar fler köpare pga listan i tidningen. Om någon vill göra sitt livs kameraköp och slår till och köper tidningen pga listan händer det bara en gång. Hur många sådana människor finns? Kameraöversikter finns ju tillgängliga på flera andra ställen på internet, inte minst på pricerunner. Bort med listan, hit med något intressant och varjerande!

timofej skrev:
Är det bara jag som tycker att kameraöversikten i tidningen som tar flera sidor är helt onödig? Listan är ju i princip samma varje nummer. Vad är det för mening att trycka den gång på gång? Tycker att det är slöseri med papper och bläck.

Kameraguiden håller på att göras om.

froderberg skrev:
Jag har inte lovat nått.... :)

nä så mycket förstod jag.. så nu blir det att man köper tidningen när man ser den i affären och förmodligen missar man ungefär vartannat nummer för att man e snål, fast köper man vartannat nummer så blir det lika billigt som att prenumerera kanske..

defiant skrev:
nä så mycket förstod jag.. så nu blir det att man köper tidningen när man ser den i affären och förmodligen missar man ungefär vartannat nummer för att man e snål, fast köper man vartannat nummer så blir det lika billigt som att prenumerera kanske..

Antagligen. Som du ser i tråden finns det redan lite olika rabatter att utnyttja.

Du är hur som helst välkommen som läsare, hur du än får tag på tidningen.

:)

rabatt,rabatt,rabatt

Ursäkta om man sticker ut hakan "lite" men allt detta tjat om rabatt på allt ,några futtiga kronor när folk lägger 10 000:tals kronor på kameror med tillbehör.Vet folk som går in på affärer och köper prylar för 200 kr och börjar pruta,vill affären ge rabatt så gör dom till bra kunder,och ofta då när det gäller mera pengar.Nej sluta tjata om "småpengar".(jobbar på landstinget så är definitivt inte bortskämd med pengar).
Bara en reflection hoppas ingen tar illa vid sig för så är det inte menat.

Re: rabatt,rabatt,rabatt

The Champ skrev:
Ursäkta om man sticker ut hakan "lite" men allt detta tjat om rabatt på allt ,några futtiga kronor när folk lägger 10 000:tals kronor på kameror med tillbehör.Vet folk som går in på affärer och köper prylar för 200 kr och börjar pruta,vill affären ge rabatt så gör dom till bra kunder,och ofta då när det gäller mera pengar.Nej sluta tjata om "småpengar".(jobbar på landstinget så är definitivt inte bortskämd med pengar).
Bara en reflection hoppas ingen tar illa vid sig för så är det inte menat.

det är inte kronorna, men personligen så tycker jag att som "trogen kund" så bör man premieras på något sätt. i detta fall som mängd rabatt. När jag köper allting så ser jag inte alltid till det lägsta priset utan helheten oxå. Kan man gynna sin leverantör med merförsäljning, inte bara av dig utan kanske av dina kompisar mm så blir alla glada..

men jag kan förstå hur du tänker.. man lägger en förmägehet på kameror men är snål när man skall köpa minnes kort ex...

Hängde lite i den här tråden och hoppades att nån skulle skriva nåt i stil med: "Kamera & Bild är en så fantastisk tidning, särskilt sen Mattias började skriva om Photoshop. Numera har jag en prenumeration till toaletten och en till skrivbordet"

Men det kom visst aldrig... ;-)

pastorove skrev:
Hängde lite i den här tråden och hoppades att nån skulle skriva nåt i stil med: "Kamera & Bild är en så fantastisk tidning, särskilt sen Mattias började skriva om Photoshop. Numera har jag en prenumeration till toaletten och en till skrivbordet"

Men det kom visst aldrig... ;-)

Jodå ;)
Kamera & Bild är en så fantastisk tidning, särskilt sen Mattias började skriva om Photoshop. Numera har jag en prenumeration själv och ger bort dem i födelsedagspesenter till mina vänner.

:D

Foto vs Kamera&Bild vs Digitalfoto för alla...

Jag har varit prenumerant på Digitalfoto för alla men jag tycker att den fokuserar mest på nybörjare och produktinformation/reklam.
Nu prenumererar jag på tidningen Foto vilken jag anser är den bästa fototidningen om man vill läsa om spännande fotografer och se många bra bilder.
Kamera&Bild köper jag då och då framför allt därför att de har bra Photoshop-tips som ligger på rätt nivå (för mig, i alla fall).

Jag tycker att det är svårt att jämföra tidningen Foto med Kamera&Bild eller Digitalfoto för alla. Men man kan däremot jämföra K&B med DFA och i det fallet vinner Kamera&Bild överlägset (trots den alldeles för utrymmeskrävande - och onödiga- kameraguiden).

MVH
Ulrika

emtre skrev:
Jodå ;)
Kamera & Bild är en så fantastisk tidning, särskilt sen Mattias började skriva om Photoshop. Numera har jag en prenumeration själv och ger bort dem i födelsedagspesenter till mina vänner.

:D

Du är en prinsessa Maria vet du det? Precis vad jag behövde höra för att lyckas få ihop de sista raderna på nästa månads artikel. Det blir om Photoshop, webb, fotoblogg för hela slanten (din slant, jag får betalt)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar