Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Publicera de bästa bilderna
- Trådstartare remeife
- Start datum
Graal
Avslutat medlemskap
Hur ska urvalet gå till och kommer fotograferna att erbjudas någon ersättning? Det kan inte vara en lätt uppgift att välja mellan alla dessa tusentals bilder. Förslag: Låt intresserade medlemmar själva välja ut ca 5 bilder som dom laddar upp i en upplösning och filstorlek för högkvalitétstryck. Låt sedan en utomstående och oberoende "jury", bestående av fotografer inom olika gengrer, välja ut de bästa bilderna. Finns det kanske fler förslag?
hasse lundberg
Aktiv medlem
Citat från fotosidans finstilta regler.Graal skrev:
Hur ska urvalet gå till och kommer fotograferna att erbjudas någon ersättning?
fotosidan.se har, om inte annat avtalats, rätt att utan särskild ersättning använda text och bilder som publiceras på fotosidan.se, delvis eller i sin helhet, i redaktionellt material och/eller i marknadsföringen av fotosidan.se
Länk till texten
hasse lundberg
Aktiv medlem
elmfeldt skrev:
Hasse, om du insinuerar att vi utan att fråga skulle trycka upp en bok med bilder från fotosidan, så tänker du fel.
Nej, David det gör jag inte. Jag bara citerar era finstilta regler.
Sen är det upp till var och en att tyda dom.
hasse lundberg
Aktiv medlem
Tack för svaret David, då bör det inte vara några frågetecken längre.
Lycka till med publikationen i vilken form den nu blir.
Lycka till med publikationen i vilken form den nu blir.
Graal
Avslutat medlemskap
Hasse L, jag vet inte om du läste hela texten av reglerna? I stycket före ditt citat står följande:
"Upphovsrätten till texter och bilder innehas av respektive fotograf och skribent. Innehåll och utformning får inte användas, lagras eller skickas i någon form utan tillstånd."
Det stycke du citerar kan inte tillämpas vid produktionen av en bok. Det är här frågan om att göra reklam för fotosidan och att i artiklar el.dyl på fotosidan använda bilder och text. Bokproduktion kan knappast innefattas i detta. Där gäller upphovsrättslagen, precis som det står i texten.
"Upphovsrätten till texter och bilder innehas av respektive fotograf och skribent. Innehåll och utformning får inte användas, lagras eller skickas i någon form utan tillstånd."
Det stycke du citerar kan inte tillämpas vid produktionen av en bok. Det är här frågan om att göra reklam för fotosidan och att i artiklar el.dyl på fotosidan använda bilder och text. Bokproduktion kan knappast innefattas i detta. Där gäller upphovsrättslagen, precis som det står i texten.
hasse lundberg
Aktiv medlem
Jo jag har läst, och stycket efter som jag citerade går fotosidan förbi det "såvida inte annat har avtalats".Graal skrev:
Hasse L, jag vet inte om du läste hela texten av reglerna? I stycket före ditt citat står följande:...
David har svarat på detta och med det är jag nöjd i denna fråga.
Graylingman
Aktiv medlem
Bra idé!