Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem med autofocusen på Olympus E5

Produkter
(logga in för att koppla)

IngNor

Ny medlem
Finns det någon som vet var man kan lämna in kameran för att få autofocusen fixad på en Olympus E5 ? Enligt återförsäljaren (Cyberphoto) så måste jag skicka den till Olympus Sverige som sedan skickar den till Portugal. Tycker att det låter besvärligt för det borde ju finnas någon annan här i Sverige som klarar av att laga en Olympus.

tyvärr så är det nog den vägen du måste gå. Olympus är nog bäst lämpade att laga sina egna produkter. (och nog de enda)

Jag var rädd för det och då är frågan om det blir kostsamt att gå den vägen. Kameran är 3 ½ år gammal så det finns ingen garanti kvar på den :( Om nu inte Olympus har någon förlängd garanti för jag tycker att en kamera i den klassen skall fungera längre. Har en E500 som är 11 år gammal, välanvänd och fungerar fortfarande hur bra som helst.

ja, svårt att säga om kostnad. Är den helt paj AF:en eller behövs nån korrigering? De borde ge dig prisestimat om något, så du kan säga ja, eller nej. Dock innebär att du skickar iväg den, så nån kostnad lär det ju bli.

Ja, e500:an är fin (har den kvar) använder den inte dessvärre, men gillade färgerna den gav.
Ett alternativ på reparation (beroende på pris) vore en begagnad E-m1 (första generationen) Då kan du använda dina FT objektiv (med adapter) med kanske även bättre af än E-5:an.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar