Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Problem att ladda kamerabatteri

Produkter
(logga in för att koppla)

Patrik68

Aktiv medlem
Har plötsligt fått problem att ladda batterierna till min 50d.
Trots att batteriet är dåligt laddat så slår laddaren ifrån inom någon minut och indikerar att det ska vara full laddat?
Samma problem med både originalbatteri och pirat.
Dessa batterier har några år på nacken och det kanske är ett normalt beteende när dom börjar bli dåliga?

Det kan mycket väl vara så att batterierna har så dåligt skick att laddaren inte kan ladda. I stort sett alla laddare har elektronik som kollar konditionen på batteriet innan den börjar för att veta om den ska dra på mycket eller bara underhållsladda.
Jag tror tyvärr att du måste skaffa nytt batteri och prova med det.

Trots att batteriet är dåligt laddat så slår laddaren ifrån inom någon minut och indikerar att det ska vara full laddat?
Dessa batterier har några år på nacken och det kanske är ett normalt beteende när dom börjar bli dåliga?

Om det hänt samtidigt på bägge batterierna borde det vara laddaren...eller extrem otur.

Låna en laddare innan du börjar köpa nya batterier.

Byt laddare.

Det låter som felet är med laddaren. Hade exakt samma symptomer med en Fujifilm laddare för 2 veckor sedan. Laddaren (till x100s) är fortfarande inte ens ett år gammal!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar