Annons

pristrend Canon EOS 300D?

Produkter
(logga in för att koppla)

Clownfish

Aktiv medlem
Vad tror ni, kommer priset på Canon EOS 300D att stadigt dala nu, så man kan vänta tills man har råd, eller planar priset ut (pga vanligt folk köper kompakt ändå)..?

/En som ännu inte riktigt har råd med DSLR...
 
Priset på en begagnad 300D kommer rasa rejält när ersättaren till 300D kommer och den kan mycket väl komma redan nu i februari.
 
Vadå, du kommer ju få vänta tills du har råd i vilket fall som helst.

köp en begagnad 300D om den fyller dina krav och gå ut och fota!
 
Det verkar som om de sänkte priset så fort deras "cashback" erbjudande gick ut (31 jan).
Är själv spekulant på en 300D och var inne på att beställa en så länge erbjudandet gällde, den skulle då kostat mig 5700:- med kitobjektivet, när pengarna var återbetalda.
Nu kostar den 5393:-.
Jag ska i så fall köpa den på http://www.architronic.ch/
 
300D kommer nog att rasa konstat till den ersätts helt ned den nya budgetmodellen. Kanske till så lågt som 6' under hyllrensningen.
Frågan är bara när och om det är värt att vänta. Och när du väntat klart så finns det mycket bättre modeller till lite högre pris.
 
Kamerorna inkommer i lager den 20e februari

och PMA startar samma dag. Undrar vad Canon tänker presentera för godsak? Och om anledningen till att OnOff - dels står för det officiellt billigaste priset - och dels bara får in "ett begränsat antal är lagerrensning hos Canon?

:)

Ovanligt dock att det är en firma som OnOff och inte Cyberphoto som har det billigaste priset!
 
hmmm

Är också sugen men som sagt troligen lagerrensning hos Canon.....

Förresten är det nån som vet vad som skiljer den "svarta" från den "silvriga" versionen.

Den svarta är ju 1000 spänn dyrare? Är det bara färgen eller?

Har hört att EOS300D har ansetts vara lite "plastig" i jämförelse med Nikon70D.

så jag står där forfarande och vet inte vilken jag ska välja trots att jag känt på båda...

Men nikon är ju dyrare som sagt...
 
Det behövs ingen USM, objektivet är riktigt tyst som den är imho.

Däremot borde Canon fixa så att frontlinsen inte glappar. Det hela ger en dålig kvalitetskänsla. Att manuell fokusering blir helt omöjlig gör inget. Objektivet har brutalt snabb och exakt AF, även i mörker utan assist lamp(!), man kan knappast göra ett bättre jobb själv. Det finns nog ingen 8mp allt-i-ett kamera som kommer ens i närheten. Canons Pro1 är klart sämre, IS modellen med 10x zoom är riktigt dålig. (iaf. butiksexet jag testade).

Undrar vad det skulle kosta att byta skal på kameran till svart, om det är mindre än 1000kr. Blixten förblir iofs silver, men det får man acceptera.
 
Re: hmmm

tielie skrev:
Förresten är det nån som vet vad som skiljer den "svarta" från den "silvriga" versionen.

Den svarta är ju 1000 spänn dyrare? Är det bara färgen eller?

Den svarta säljs enbart i kit med batterigrepp och optik, medan du kan köpa den silverfärgade bara som hus eller i kit med 18-55. Där har du anledningen till det högre priset.

Sedan kanske nån girig återförsäljare slaktar det svarta paketet och säljer delarna för sig, vem vet.
 
Hittade en annan liten hake på deras infosida

Liefern Sie auch ins Ausland?
Nein zur Zeit liefert Architronic nur in der Schweiz und Lichtenstein.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.