lottae skrev:
Och kanske teknisk utveckling? Jag menar, internet när en annan var 15 vad var det? Då var det bara andra sätt man träffades på. Har verkligen mognaden och den psykiska utvecklingen att göra med vart folk väljer att träffas?
Jag står f ö fast vid min åsikt att det är rätt osmart att lämna bilder i händerna på en främling (t o m om man bara är 15 år,) men att träffas oavsett vart och gå med på att vilja ta lite bilder eller vad det nu handlade om tycker jag inte är osmart. Det många verkar vilja framhäva i såna här diskussioner är att killar utnyttjar tjejer, tjejer blir utnyttjade, stackars flickor typ..
Men killarna då? eller kan det inte handla om två kön som söker där inget av dem i den åldern har tillräcklig erfarenhet (om man ens någonsin kan ha det?) för att förstå sig på sig själva varje dag?
Nu börjar jag ärligt oroa mig för vart samhället ska bära när tjejer allt oftare framställs som stackars utnyttjade varelser utan egna viljor.
Och i mycket artiklar och diskussioner framställs killarna som sexuella medan tjejer bara är såna som "offrar" sig, låter sig övertalas och utnyttjas av killarna. Det resonemanget förstår jag inte heller..