Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Poängsättning på bilder i olika grupper????

Produkter
(logga in för att koppla)

lorentzdotter

Aktiv medlem
Jag har börjat vara med på Fotosidan igen och lägga in bilder i olika grupper.

Något som jag inte kan förstå mig på är varför skall den som kommenterar en bild poängsätta denna.

Jag har under många år varit med i olika jury. Poängsättning brukar enbart ske när det är stora utställningar med många i en jury vad jag förstått.

Vad skall vi ha poäng till som fotografer på Fotosidan? Det måste väl vara fullt tillräckligt med en saklig kommentar av betraktaren till en bild.

Har kanske ansvariga för Fotosidan haft detta uppe tidigare till diskussion så det är fotografernas önskan att poängsätta.

I vart fall klarar jag inte av det.

Hälsar Gun-Inger

Det finns också ett alternativ där du kan välja om andra medlemmar skall kunna betygsätta din bild eller inte när du lägger den i en pool, om jag inte mins helt fel.

Håller med Gun-Inger om betygssättning.
Visst kan man kryssa för egna bilder men generellt tycker jag man kan ta bort funktionen.
De flesta betygsätter inte så ofta idag när de ger en kommentar.
Dessutom används mest 4:a och 5:a, vilket säger en del ....
Ha De
Monica

Rätt meningslös funktion då alla har sin egen tolkning av betygsskalan. Tycker jag. :)

Hoppas redaktionen läser detta. En kul grej tycker jag inte det skall vara

]Vi är alla seriösa fotografer med mycket bra genomarbetade bilder.

Alla gör i vart fall så gott den kan.

En del tycker om dokumentära bilder ur vardagslivet som är mycket värdefulla för framtiden.

En del är mycket noga med tekniken.

Många fotografer har ett enastående sinne för färg, form och komposition.

Hur poängsätter men de olika sorternas bilder.

Förklara för mig - vänder mig till Elmfeldt, Frödeberg med flera.
Hälsningar natti natti

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar