ANNONS
Annons

Plocka bort flash från webfotoalbum CS2

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas74

Aktiv medlem
Under Automatisera i CS2 kan jag skapa precis ett sådant webfotoalbum som jag vill ha, albumet: Flash-gallery 2.
Felet är då bara att det innehåller flash, och det vill jag inte ha.
Går det att ta bort detta på något vis, genom att redigera texten i filerna eller plocka bort någon fil?
Tacksam för hjälp.....

Mvh Andreas

Jag antar att det finns en anledning till att galleriet heter Flash-gallery 2. Dvs att det bygger på Flash.
I Flash-gallery 2 används flash för att rita upp bilderna och tumnaglarna.
Om du tar bort flash kommer du endast kunna återanvända bilderna och tumnaglarna. Du måste alltså då skriva en ny bildvisare i något annat webspråk.

Behöver jag säga att jag är total nybörjare på detta? ;)

Jag antog att flash var ett tillägg men allting är alltså skrivet i flash....
Det jag vill få bort är att bilderna tonar ut och in, kan man plocka bort detta på något vis??

Nybörjare har vi alla varit någon gång! :)

Precis, själva bildvisaren är skriven helt i flash.
Om du endast vill ta bort övertoningen så måste man in och ändra i flashfilen. Dock är den filen som finns med i galleriet låst och går tyvärr inte att redigera.

/P

hepp.
Har man lite kolla på hur man ändra i FLA filer finns det ett program som backar filerna från swf till fla. Men då måste man såklart ha Flash för att kunna ändra i det. programmet heter Sothink swf decompiler och funkar helt ok! Swf är ett öppet förmat, därför är det ganska enkelt att backa processen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar