Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Plocka bort flash från webfotoalbum CS2

Produkter
(logga in för att koppla)

Andreas74

Aktiv medlem
Under Automatisera i CS2 kan jag skapa precis ett sådant webfotoalbum som jag vill ha, albumet: Flash-gallery 2.
Felet är då bara att det innehåller flash, och det vill jag inte ha.
Går det att ta bort detta på något vis, genom att redigera texten i filerna eller plocka bort någon fil?
Tacksam för hjälp.....

Mvh Andreas

Jag antar att det finns en anledning till att galleriet heter Flash-gallery 2. Dvs att det bygger på Flash.
I Flash-gallery 2 används flash för att rita upp bilderna och tumnaglarna.
Om du tar bort flash kommer du endast kunna återanvända bilderna och tumnaglarna. Du måste alltså då skriva en ny bildvisare i något annat webspråk.

Behöver jag säga att jag är total nybörjare på detta? ;)

Jag antog att flash var ett tillägg men allting är alltså skrivet i flash....
Det jag vill få bort är att bilderna tonar ut och in, kan man plocka bort detta på något vis??

Nybörjare har vi alla varit någon gång! :)

Precis, själva bildvisaren är skriven helt i flash.
Om du endast vill ta bort övertoningen så måste man in och ändra i flashfilen. Dock är den filen som finns med i galleriet låst och går tyvärr inte att redigera.

/P

hepp.
Har man lite kolla på hur man ändra i FLA filer finns det ett program som backar filerna från swf till fla. Men då måste man såklart ha Flash för att kunna ändra i det. programmet heter Sothink swf decompiler och funkar helt ok! Swf är ett öppet förmat, därför är det ganska enkelt att backa processen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar