Paragrafryttaren
Aktiv medlem
tormig skrev:
1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 ....
Det finns 10 sorters människor; de som kan läsa binärt och de som inte kan det. ;-)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
tormig skrev:
1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 1 0 ....
Som jag sa tidigare...det handlar tillslut om smak och tycke...precis som allt annat.Arleklint skrev:
Säger det något om huruvida digitalt eller analogt är bättre än det andra?
sagan skrev:
Enligt min mening så ser digitala bilder långt mycket bättre ut (även) på papper...det finns inte en massa korn (eller brus) som förstör bildkvaliten (inte med Canons CMOS kameror iaf), färgåtergivningen är oxå långt mycket bättre (med Canons CMOS kameror iaf).
Det är helt klart frågan om en smakfråga...vissa gillar korn och vissa inte,mohei skrev:
Varför denna hets efter skarpa bilder?
Vad är det för fel på korn?
Vissa bilder är ju inget utan kornet. T ex vissa sv/v bilder blir mycket bättre om de är lite korniga.
Hm...jag har inte stött på någon än (som gillar brus)...det är därför jag gillar canons CMOS kameror....brusfria (i princip) vid låga ISO-talArleklint skrev:
Få anser att brus rockar.
sagan skrev:
okej...hur förklarar du Fujis super-CCD då?
sagan skrev:
Jag citerade HELA meningen.
Japp..jag tyckte det var rätt uppenbart att du inte hade något vettigt att säga om sakfrågan, utan uteslutande ägnade dig åt att kritisera mina inlägg..inte vad de handlade om dock..utan utformnigen...vilket passar mycket bättre i en annan tråd.Arleklint skrev:
Edit: Detta som svar på din fråga om varför jag trodde redigeringsfunktionen fanns, men den tog du bort!!!!
sagan skrev:
Japp..jag tyckte det var rätt uppenbart att du inte hade något vettigt att säga om sakfrågan, utan uteslutande ägnade dig åt att kritisera mina inlägg..inte vad de handlade om dock..utan utformnigen...vilket passar mycket bättre i en annan tråd.
Uppmaning! håll dig till sakfrågan!!!
Okej..jag dör av nyfikenhet ...berätta...vad kallas personer som Kim?Liax skrev:
Jag har nog aldrig sett någon försvara den digitala tekniken med sådan frenesi och övertygelse som Kim. Om man läst Mediekommunikationsvetenskap (långtorddärskullemankunnasägautanattöverdriva) vilket jag lyckligtvis gjort så vet man att det finns begrepp för personer som Kim!
/Joakim
Jag insåg att diskussionen du ville föra inte hade ett dyft med sakfrågan att göra så jag tog bort dem (mina svar).Arleklint skrev:
Sakfrågan är det viktiga, men det är svårt att diskutera om du ändrar inläggen man svarar på eller tar bort dom.
Nej, då...jag plåtade i 50 ISO och 100 ISO så kornigheten höll sig på en rimlig nivå.Arleklint skrev:
Har du kastat alla dina analoga dior på grund av brusighet?