Annons

Plats för bröllopsfoto i Göteborg

Produkter
(logga in för att koppla)
Hej Johanna,
du läs en gång till vad dom skriver:
"Gunnebo Slott och Trädgårdars vackra och unika miljöer lämpar sig väl för fotograferingar av olika slag.
Privatpersoner är välkomna att ta bilder på våra byggnader och trädgårdar. Slottet är ej öppet för fotograferingar. Undantag görs för brudpar som vigt sig på Gunnebo.
Företag som vill nyttja Gunnebos miljöer för att ta modebilder, produktfotograferingar eller andra typer av kommersiella bilder måste alltid först kontakta Gunnebo marknadsavdelning, tel 031-334 16 25. Kommersiella fotograferingar tillåts endast mot avgift och enligt överenskommelse med Gunnebo Slott och Trädgårdar. Detta gäller även skolor och utbildningsprojekt "

Eftersom du är egen företagare så skall du först kontakta dom och avtal tid m.m Och det blir en avgift.
eller läser jag fel ?

Jag tycker det är lite otydligt:

Företag som vill nyttja Gunnebos miljöer för att ta modebilder, produktfotograferingar eller andra typer av kommersiella bilder måste alltid först kontakta Gunnebo marknadsavdelning, tel 031-334 16 25. Kommersiella fotograferingar tillåts endast mot avgift och enligt överenskommelse med Gunnebo Slott och Trädgårdar. Detta gäller även skolor och utbildningsprojekt

Jag ska varken ta modebilder, produktbilder eller andra typer av kommersiella bilder. Jag ska ta bröllopsbilder! Räknas de som kommersiella om jag bara ger dom till bröllopsparet och inte använder dem för marknadsföring av mig själv?

Jag tycker det är lite otydligt:

Företag som vill nyttja Gunnebos miljöer för att ta modebilder, produktfotograferingar eller andra typer av kommersiella bilder måste alltid först kontakta Gunnebo marknadsavdelning, tel 031-334 16 25. Kommersiella fotograferingar tillåts endast mot avgift och enligt överenskommelse med Gunnebo Slott och Trädgårdar. Detta gäller även skolor och utbildningsprojekt

Jag ska varken ta modebilder, produktbilder eller andra typer av kommersiella bilder. Jag ska ta bröllopsbilder! Räknas de som kommersiella om jag bara ger dom till bröllopsparet och inte använder dem för marknadsföring av mig själv?

Johanna,
detta är den information jag har. Gunnebo har blivit väldigt popis för fotografering även av brudpar.
Jag tycker att det enklaste är att du lyfter "luren" ringer och frågar. Så kan du väl komma tillbaka till oss andra.
Jag har vit ett tillfälle försökt att fotografera där och via andra yrkesfotografer fick jag detta tips om att Gunnebo har regler. Så det är nog ingen idé att vi på FS spekulerar så mycket i just fallet Gunnebo.
"Rakt på luren" i stället. För det skulle var "d-j" förargligt om du står där i parken med ett brudpar och precis skall "skjuta" lite och så kommer någon från Gunnebo och säger .......

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar