Annons

Plåta brudar i gympahall - vilken idè!

Produkter
(logga in för att koppla)

Mattsen

Aktiv medlem
Tack för det tipset AB! Kommer absolut att köpa nästa nummer av tidningen FHM och kika på resultatet. Måste vara svårt att ljusätta i en stor gympahall.

Sorgligt hur AB kan få detta till porr dock - allt för att få sälja skitblaskan tydligen.

Porr, nä knappast...
 
haha nää skandal är det verkligen inte.. men Aftonlbadet och Expressen är väldigt duktiga på att göra "kalkoner" av ingenting.

Att fotografera i en gympasal som är avlyst och hyrd är väl att betrakta som vilken lokal som helst. Antar att gympasal förknippas med skolbarn som inte skall förknippas med halvnakna tjejer/killar, men det är ganska långsökt... skillnad vore om dom fottade under lektionstid en massa småflickor, det vore minst sagt skandal.. detta är bara lite kreativt tänkande.

Kalle som faktiskt aldrig läst FHM
 
Håler med att det är typiskt att göra en höna av en fjäder för att få sälja.

En sak som fick mig att le lite,
Citat: "Modellen satt där i underkläder när småtjejerna kom in i omklädningsrummet. De tog tydligen väldigt illa vid sig fick jag höra efteråt."

Jag vet inte, men om man går in i killarnas omklädningsrum får man räkna med att se killar i kalsonger (och ibland till och med nakna!!!) ;-)
 
LillebrorGrimm skrev:
Håler med att det är typiskt att göra en höna av en fjäder för att få sälja.

En sak som fick mig att le lite,
Citat: "Modellen satt där i underkläder när småtjejerna kom in i omklädningsrummet. De tog tydligen väldigt illa vid sig fick jag höra efteråt."

Jag vet inte, men om man går in i killarnas omklädningsrum får man räkna med att se killar i kalsonger (och ibland till och med nakna!!!) ;-)

Fast det var väl en kvinnlig modell?
 
man ser på kortet att kameraremmen har röd rand.. undrar vad han kör med för Canon.. jag vet att till 350D fick jaf grå kamera rem, till min 20D röd kamera rem. Men antar alla har röda remmar efter 20D?
 
Sleepless skrev:
Fast det var väl en kvinnlig modell?

Jo, det var just det - tjejer går in i tjejernas omklädningsrum och får se en tjej i underkläder.
Jag ville bara försöka förklara att jag har lite svårt att se vad som ska vara chockerande med det?
Eftersom jag bara har varit inne i killarnas omklädningsrum så gjorde jag jämförelsen att där är vi i alla fall avklädda när vi duschar...men vad vet jag, kanske tjejerna bara klär av sig i "herrtidningar".
 
hihi ajg har varit i tjejernas omklädningsrum...
jag har även medverkat till att öka omfånget på ett smyghål i väggen på skolan jag gick i.. det funkade bra tills vaktis en dag plomberade hålet med spackel och en lapp där det stod "Ge fan i att glugga"

haha old days...
 
AB:s story var säkert lite kryddad för att sälja lösnummer, men jag tycker inte att en fotografering som den här hör hemma på en skola.

Inte för att barnen skulle bli chockerade av en kvinna i omklädningsrummet men att skolan tillåter fotografering för en tidning som FHM är att inför barnen legitimera den ganska hårda sexualisering av samhället som pågår. Det är fel signal. Barn och ungdomar i allmänhet och tjejer i synnerhet är redan utsatta för en hård press att leva upp till ett snedvridet kropps- och könsideal som bombarderas från reklam och media. Inte så mycket att göra åt, men att skolan indirekt ställer sig bakom det tycker jag är fel.

Tolka mig inte som en moralivrare, det är jag inte och jag har inget att säga om FHMs existens osv, men jag tycker att vuxna har ett ansvar att inför barn och ungdomar ta ställning för vilka ideal som är sunda och osunda.



/F
 
Intresant också att läraren som förmedlade kontakten blev avstängd, men inte rektorn som gav klartecken. Undrar om det var en manlig lärare som nu kommer att utmålas som "snuskfabror" medans rektorn blev lurar och är ett offer. Skulle man avstänga någon borde det väll vara rektorn som gav klartecken, snacka om att skjuta budbäraren.

Greven / Som inte ser att något fel har begots, utom en möjlig dubbelbokning.
 
Kalle_b: Jag är nästan helt säker på detta är en 350D

tror jag kan känna igen fotografen lite här också :) Jag har själv både stått framför och sidan av honom när han fotograferat. www.emerfoto.nu
En mycket ducktig fotograf och jag är helt övertygad av att han handlade rätt när situatinen uppstod.
 
Zoné skrev:
Kalle_b: Jag är nästan helt säker på detta är en 350D

tror jag kan känna igen fotografen lite här också :) Jag har själv både stått framför och sidan av honom när han fotograferat. www.emerfoto.nu
En mycket ducktig fotograf och jag är helt övertygad av att han handlade rätt när situatinen uppstod.

Duktig? DUKTIG??? Killen borde plugga ljussättning från grunden. Jisses alltså. Bilderna är ju rent bedrövligt dåliga! Herregud, får en sån uppdrag från FHM (om än svenska upplagan)??
 
Ehh... vad är "FHM" för något, och varför vill dom ha bilder på kvinnor i gympasalar. Killen som plåtade hade ju fina kort på många kvinnor. Kan för mitt liv inte förstå att någon normalbegåvad individ är beredd att faktiskt betala pengar för att han ska ta sådana kort i en gympasal, eller någon annan stans heller för den delen. Jag förundras ofta över exakt hur mediokert det kan bli innan någon ropar att kjesaren inte har några paltor på sig. Eller som någon stor tänkare sa; I de blindas rike är den enögde kung.
 
Zoné skrev:
Kalle_b: Jag är nästan helt säker på detta är en 350D

tror jag kan känna igen fotografen lite här också :) Jag har själv både stått framför och sidan av honom när han fotograferat. www.emerfoto.nu
En mycket ducktig fotograf och jag är helt övertygad av att han handlade rätt när situatinen uppstod.

Mycket skitbilder på hans sida! Der ser man framförallt på att det är nästan ingen som ger några kommentarer! Att fotografera tjejer som inte får eller törs visa upp sig är ju ingen hit.
Det var bara några få modeller som kunde agera avslappnat och naturligt på bild, dem som hade kläder på sig...
 
Jag är ledsen men jag hittar inga skitbilder på din sida!
Du tar fina bilder som ger något.
Om inget annat så får dina modeller ett fint minne för livet.
Det är alltid svårt att kommentera bilder på ett kreativt sätt.
Jag brukar kommentera till nybörjare som inte har hunnit lära
sig tekniken och som får lite lustiga bilder p.g.a det.
Jag vet inte om jag har något att tillföra dig vad gäller teknik,
däremot har jag fått mycket inspiration efter att ha tittat på dina bilder! Keep on!
 
nja.. dåligt med kommentarer är nog inte synonymt med att bilderna är dåliga.. förövrigt har jag tittat på dina bilder ett flertal gånger och tycker dom är väldigt fina... framförallt dina julia bilder.. men dom bilderna vågar man inte kommentera...haha.. hur som helst så är dom väldigt bra och det är väl ett bevis för att få kommentarer inte är = dåliga bilder
 
Det var det jag menade (lite högmod, men va f-n). Jag tror inte att man kan säga att det är så enkelt. Men diskutionen om varför man får mycket/lite kommentarer kan vi ta i en annan tråd.

Greven
 
Det är bara en lokal som vilken som helst och inte tror jag ungarna mår dåligt av att se en tjej i trosor och behå, snacka om att ha nått lågvattenmärket på AB, allt för upplagan.
 
melker2001 skrev:
Det är bara en lokal som vilken som helst och inte tror jag ungarna mår dåligt av att se en tjej i trosor och behå, snacka om att ha nått lågvattenmärket på AB, allt för upplagan.

Håller med! Jag förstår inte problemet!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.