Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Highweiss skrev:
Ok, mitt bidrag: 59,7 sek - i normal medvind ;-) Kanske det sku gå aningen snabbare om jag sku stänga av allt annat på datorn, men jag orkade inte :)

/Andreas

Adobe Photoshop Version: 9.0 (9.0x196)
Operating System: Windows XP
Version: 5.1 Service Pack 2
System architecture: Intel CPU Family:15, Model:4, Stepping:3 with MMX, SSE Integer, SSE FP, SSE2, HyperThreading
Physical processor count: 1
Logical processor count: 2
Processor speed: 3415 MHz
Built-in memory: 1015 MB
Free memory: 553 MB
Memory available to Photoshop: 901 MB
Memory used by Photoshop: 55 %
Image cache levels: 6

What, what!?!? Klämde just in 1GB minne till, har nu 2GB minne. Och vad händer med PS-testet? Jo det har blivit 10 sek långsammare!? 70,8 ger den nu... Hur är det möjligt?
 
Hej


Jag har själv mätt många ggr och får mellan 67 sek till lite över 100 sek. Kanske du skall göra fler mätningar, du kanske hade flyt första gången?

Men eftersom du har en 3.4 GHZ så borde den få lite bättre än mina 67 sek med 3.0GHZ och 2GB i minne.

Borde ju inte bli långsammare med mer minne.

MVH

Omar Brännström
 
Omar skrev:
Hej


Jag har själv mätt många ggr och får mellan 67 sek till lite över 100 sek. Kanske du skall göra fler mätningar, du kanske hade flyt första gången?

Men eftersom du har en 3.4 GHZ så borde den få lite bättre än mina 67 sek med 3.0GHZ och 2GB i minne.

Borde ju inte bli långsammare med mer minne.

MVH

Omar Brännström

Körde den pånytt genast och fick då 60,3 och följande gång 59,2... Så den ger i alla fall samma och inte sämre... men jag hade ju nog väntat mej en rejäl förbättring. Märkligt. Skall se över datorn, kanske det finns en hel del tweaks att kolla på. Har inte gjort så mycket sen jag köpte burken.
 
Kanske Photoshop har en garbage collector som måste "värmas upp" :) (OK, inget computer science-lingo i det här mötet.)

Hur som helst skulle jag nog inte lita på den första mätningen. Photoshop kanske behöver allokera en massa minne som påverkar löptiden.
 
alilja skrev:
17 sekunder med dubbla Opteron 275 och 2 Gb RAM.

En ny ledare :)
Ja, ännu en gång ser vi att moderna processorer är ungefär lika snabba. Opteron 275 ligger iofs på 2.2 GHz och Mac Quad PowerPC på 2.5GHz, men det är inte mycket till skillnad.

Jag antar dock att opteron-burken kostade mer än quadmacens 33kkr (fast då får man bara 512 Mb minne - lite löjligt i en sån burk. Därtill ett GForce 6600 och 250GB HD, DVD+-RW dual layer och 1GB NIC för den som vill göra en jmf)??? Bara opteron 275 går lös på ca knappt 11kkr styck. Fast då har man iofs 12 kkr kvar att leka med...

Jerry - hur mycket minne hade du i din quad när du körde testet?

/ep
 
För mig tog det 69,3 sekunder och jag har följande konfiguration:

Windows Xp Pro sp2
Adobe Photoshop version 9.0
p4 3.0 GHz Hyperthreading
512 MB RAM
 
Senast ändrad:
Är min långsammast?

350 s med min gamla hederliga dell inspiron 4100 med p3 på 1,3 mhz och 512 i minne.

tyckt att det varit segjobbat ett tag så det är nog dax att köpa nytt för att få fart på mörkrummet!

/Jonas
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.