Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
iSolen.se skrev:
1) Vad kostade det vidundret?

2) Är verkligen 64bitars snabbare än 32? Photoshop kör ju 32 ändå.

Vart lite förvånad själv faktiskt. Kör på ett apbilligt Abit moderkort, proppen är det som är dyrt dock (å det som farten visar).
 
Ja men

Min är helt oklockad han kan ha snabbare minnen och snabbare diskar än jag den swappar en del när det blir så här mycket data att behandla
 
Re: Ja men

vargen24 skrev:
Min är helt oklockad han kan ha snabbare minnen och snabbare diskar än jag den swappar en del när det blir så här mycket data att behandla

Burken är helt oklockad, kör med en Samsung Spinpoint 250GB SATA2-disk (men det är bara SATA på moderkortet). Körde testet som nån sa, med att avbryta och göra om för att slippa räkna med tiden man är i dialogrutan. Moderkortet är ett Abit UL8, minnena är 4st Corsair value select PC3200 512MB.
 
Kanske litet OT, men jag tar chansen ändå att fråga.
Min PS CS2 fryser ofta och tydligen efter ett antal Erase, suddigummi på en mask. Jag kan zooma och panorera, så det finns litet liv i det. Jag kan gå till Bridge också, men når inte menyerna, kan inte spara och kan inte avsluta PS, bara med Ctrl+Alt+Del. Dvs, med aktivitetshanteraren som visar PS igång.
Det är också en prestandafråga, så det passar in i tråden här ändå. Vore tacksam för idéer om orsak.
Jag har en P4 3.0 GHz och 1 GB DDR samt 3 hårddiskar.Swappar på första och PS scratch filer utlagda på 2 diskar i tur och ordning.
Prestandatesten gav mig konstant 115-118 sek.
/Fred
 
120,7s

PowerBook 12"

-----
Adobe Photoshop Version: 9.0 (9.0x196)
Operating System: Mac OS 10.4.4
System architecture: PowerPC G4 with AltiVec
Physical processor count: 1
Processor speed: 1500 MHz
Built-in memory: 1280 MB
Free memory: 830 MB
Memory available to Photoshop: 1225 MB
Memory used by Photoshop: 90 %
Image cache levels: 6
-----
 

Bilagor

  • picture 6.png
    picture 6.png
    40.7 KB · Visningar: 708
7,7 sekunder, men ngn skärmavbildning får jag ej då jag ej hittar printscreen på macen !
 

Bilagor

  • testing_bild.jpg
    testing_bild.jpg
    22.8 KB · Visningar: 696
Bara för att roa mig lite så gjorde jag testet på en gammal iMac burk med 600 mhz och 256 i minne...

Stängde inte ner brandvägg och andra program utan lät den bara göra jobbet.

Det tog 386,5 sek.

Inte så pjåkigt ändå med tanke på dom resultat som framkommit med nyare och framförallt snabbare burkar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.