Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Photoshop - prestandatest

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
massemus skrev:
7,7 sekunder, men ngn skärmavbildning får jag ej då jag ej hittar printscreen på macen !
CMD + SHIFT + 3 = en avbildning av hela skärmen

CMD + SHIFT + 4 = ger dig "croptool"

CMD + SHIFT + 4 + ett tryck på space = avbilda valfritt fönster (flytta musen över valfritt fönster), muspekaren ser ut som en kamera.
 
Kommer här, kom ju på att det finns "avbildaren" på macen ..
Men samtidigt har jag igång, Aperture, icq, safari, en en massa annat prog. Spelar det ngn roll.
 

Bilagor

  • test.jpg
    test.jpg
    21.3 KB · Visningar: 817
Det har säkert någon betydelse, särskilt om du har Internet öppet och lyssnar på livestreamradio eller chattar. Jag har inte provat det själv, men gör gärna om testet utan något annat program i gång.
 
113,9 sekunder vid första försöket.

Stängde sedan ner Firefox, Thunderbird, Daemon Tools, BitTorrent, drivrutin för mus och tangentbord, Soundman och några processer till som jag inte riktigt vet vad det var för något. Stängde kort sagt ner allt som gick att stänga ner, startade även om Photoshop för att få ett helt "rent" test.

Fick då 102,1 sekunder, så visst har det betydelse om man har andra processer igång samtidigt.

Intel Pentium 4 3.00Ghz
1 047 788 kb RAM

Microsoft Windows 2000
Service pack 4

Photoshop CS


Tycker för övrigt att resultatet av den radiella oskärpan blev bättre än originalbilden var, no offense... :-D
 
Stängde även ner processen för det trådlösa nätverket (så var precis allt som gick att stänga ner i Aktivitetshanteraren avstängt, bortsett från Photoshop (duh!) och explorer.exe) och startade om Photoshop igen, laddade in bilden igen och fick 95,3 sekunder...
 
Grönbeck skrev:
Stängde även ner processen för det trådlösa nätverket (så var precis allt som gick att stänga ner i Aktivitetshanteraren avstängt, bortsett från Photoshop (duh!) och explorer.exe) och startade om Photoshop igen, laddade in bilden igen och fick 95,3 sekunder...

Stoppa de servicar som du inte använder och slå ihjälp explorer. (Startas igen med Run exporer.exe i task managern).
 
Har nu testat det här när jag stängt ner samtliga tjänster som går att stänga ner (bara 5 stycken som vägrade låta sig stängas) och samtliga processer stängts ner (inklusive explorer.exe).

Gjorde tre på varandra följande tester och fick tre olika resultat:

96,3 sekunder
92,6 sekunder
93,1 sekunder
Mellan de två sista körningarna skiljer ju inte så mycket, men hur kan det skilja nästan fyra sekunder mellan de båda första? Ingenting igång på datorn som stjäl prestanda, ändå en så markant skillnad? Någon som vet?

Intel Pentium 4 3.00Ghz
1 047 788 kb RAM

Microsoft Windows 2000
Service pack 4

Photoshop CS
 
Jag blev ledsen att se hur många är fixerade av några futtiga sekunder.
Jag blev ledsen för ingen har en idé varför min PS CS2 fryser så ofta (se inlägget tidigare).
Så, kom igen. ;)
 
Re: Sekunder???

gesoulis skrev:
Jag har en PII 450 mhz med 256 ram. Jag vågar inte ens öppna bilden... :)

Haha, jag känner igen det där. För inte så länge sedan hade jag kvar min gamla trotjänare ( Pentium II 400MHz med ca 400 i RAM) och hade nog inte vågat ge mig på det här heller... :)

Fast det vore väldigt intressant att se vad du får för tider på den. :)
 
497,4s inte allt för bra,.. hehe,..

Adobe Photoshop Version: 9.0 (9.0x246)
Operativsystem: Windows XP
Version: 5.1 Service Pack 1
Systemarkitektur: Intel Datorfamilj:6, Modell:8, Version:6 med MMX, SSE-heltal, SSE FP
Antal fysiska processorer: 1
Processorhastighet: 696 MHz
Inbyggt minne: 191 MB
 
Det är lite svårt att svara på

Fred H skrev:
Jag blev ledsen att se hur många är fixerade av några futtiga sekunder.
Jag blev ledsen för ingen har en idé varför min PS CS2 fryser så ofta (se inlägget tidigare).
Så, kom igen. ;)
Hur är det med andra program om du kör något som belastar prossesorn hårt även minnen:Det kan ju vara än mängd fel ett kan vara om din burk inte är tillräckligt sval utan det helt enkelt blir för varmt när du belastar prossesorn ett annat kan vara ditt nätagregat har varit med om det en gång när jag hjälpte en polare vars burk låste sig jämt o ständigt det var helt enkelt nätagget som gav ström lite som det själv ville.Det jag skulle gjort om jag vore dig är att formatera om datan lägga in allt du vill ha igen sen testa är problemet kvar in med en fläkt i burken byt prossesor fläkt.fortfarande problem testa ett annat nätagg
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.