Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

photoshop, lägga till mask av en markering?

Produkter
(logga in för att koppla)

mrpimmy

Aktiv medlem
Hej.

Jag har redan en lagermask och jag skulle på ett snabbt sätt vilja lägga till en ny när jag gjort om markeringen. Detta alltså utan att behöva delete'a lagermasken först och sen göra en ny, för då går det ju automatiskt.

Alltså, om jag redan har en lagermask, hur får jag på den nya markeringen till ett lager?

Detta händer ofta när jag till att börja med vill göra en snabbmarkering bara för att se om tex bakgrunden passar. Sen när jag bestämt bakgrund så behöver jag göra en bättre markering.

Hej.

Jag har redan en lagermask och jag skulle på ett snabbt sätt vilja lägga till en ny när jag gjort om markeringen. Detta alltså utan att behöva delete'a lagermasken först och sen göra en ny, för då går det ju automatiskt.

Alltså, om jag redan har en lagermask, hur får jag på den nya markeringen till ett lager?

Detta händer ofta när jag till att börja med vill göra en snabbmarkering bara för att se om tex bakgrunden passar. Sen när jag bestämt bakgrund så behöver jag göra en bättre markering.

Med lagret markerat: Välj spara markering, kryssa i ersätt markering och välj lagermasken du vill ersätta.

Mycket tack.

Det blev ju en hel del steg det också. Kanske lika mycket som att radera masken och göra en ny.

Jaja, världen blir väl inte bättre än så...

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto