Annons

Photolab 3 i XP

Produkter
(logga in för att koppla)

interpix

Aktiv medlem
Har ny dator och får inte igång photolab 3 i den. Har testat att installera 1 och 2 innan utan att det hjälper, bara 1:an fungerar. Photobrowser 3 fungerar där emot ua. Förslag?

OK, användaren är listad som administratör men under domän har servernamnet angetts. Den "riktiga" administratören har datons beteckning som domän. Kan det var nått med det?

Du är alltså domäansluten
Det är inte säkert att det hjälper att domänanvändaren ligger i den lokala administratörsgruppen. Det var precis så jag hade det på jobbet där jag låg under domän. Loggade jag in som lokal administratör eller lokal användare med administratörsrättigheter så gick det bra men om jag loggade in på domänkontot där den användaren var med i den lokala administratörsgruppen så funkede det inte. Prova att logga in som lokal administratör (den riktiga administratören) och se om det funkar.

//Lars

Låter som detta kan vara rätt spår. Kan dock inte logga in som den riktige administratören här och nu. Försöker igen när datorn är i nätet på jobbet. Tack Lars!

Problemet var domänrelaterat.Efter att ha installerat programmet uppkopllad i nätverket så tycks det fungera i alla lägen.

papi skrev:
Problemet var domänrelaterat.Efter att ha installerat programmet uppkopllad i nätverket så tycks det fungera i alla lägen.

Sensmoralen verkar vara att man skall sitta på jobbet när man editerar sin raw-filer :)

Åtminstone installationen iaf...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar