Mycket gnäll - liten handling
Hej,
Det är en intressant diskussion "Persson vill censurera dina bilder".
Åsikter är lärorika att ta del av - både de man samtycker med och de man inte samtycker med.
Många människor brukar oftast ha en åsikt om frågar även om de inte vill dela med sig med dessa åsikter.
Jag tycker att det är konstigt hur en regering (med eller utan stödpartier) lyckas kvarhålla makten i ett land som Sverige, om det är så att regeringen driver en politik som för många männsikor väcker negativa känslor och som kanske också rent utav ger upphov till negativa följder för många människor.
Ett antal exempel kan ges som tex
vad får jag för mina skattepengar, varför betalar man flera skatter (naturligtvis i viss mån dolda) för en del varor och tjänster, varför skall bensinpriset vara högt, varför censurera, osv osv.
Jag har en historia som jag gärna vill dela med mig, rätt så tänkvärd, älskad och hatad.
"En präst möter en socialdemokrat,
ett samtal uppstår.
Socialdemokraten berättar för prästen att han hade varit övertygad om att Jesus hade varit socialdemokrat om han levat idag. Prästen funderar lite och ger sin syn på det hela. Prästen säger då till socialdemokraten att det kanske stämmer men att det ändå skulle finnas en stor skillnad på Jesus som socialdemokrat och många andra socialdemkorater.
Vidare fortsätter prästen med följande kommentar, Jesus hade sagt att allt mitt är ditt, medans du säger att allt ditt är mitt..."
Om nu socialdemokraterna försöker driva igenom denna censurering, läs mer på
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,648652,00.html
så gör de det med stöd av de personer som röstat fram de.
Med andra ord en stor del av Sveriges befolkning...