Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Personangrepp

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Vi bygger våra regler på lagar vi måste följa och sen rimliga trivselregler.

Jag är en företagare. Vad annars? Eller frågar du mig om fotosidans regler som om jag vore vilken medlem som helst?

Det betyder att jag skulle kunna skriva vilka dumheter som helst om dig och det är inte personangrepp varken efter lagen eller forumreglerna.

Så vill varken du eller jag ha det tror jag.

Edit: Svarar på frågor, tror jag har en kvart på mig

Om du inte är företagare är du privatperson.

Jag frågar dig i rollen som företagare pga personangreppsreglerna gäller olika.

Lösningen vore att ni inte skulle tillåta påhopp av personangreppskaraktär på enmans eller fåmansbolag.

Är det så dum ide?

Du ställer massa frågor som jag skall svara på. Då är normal hyfs att du svarar på mina frågor istället för att börja prata om annat. Om du inte slutar med den retoriken så kommer jag inte bemöta dig mer utan jag kommer tycka du är oseriös och verkar ha någon agenda om att mest prata om olika saker som passar dig bäst för stunden.

Du ställer massa frågor som jag skall svara på. Då är normal hyfs att du svarar på mina frågor istället för att börja prata om annat. Om du inte slutar med den retoriken så kommer jag inte bemöta dig mer utan jag kommer tycka du är oseriös och verkar ha någon agenda om att mest prata om olika saker som passar dig bäst för stunden.

Ska läsa igen, något speciellt inlägg du tycker jag ska kolla lite extra på?

Det betyder att jag skulle kunna skriva vilka dumheter som helst om dig och det är inte personangrepp varken efter lagen eller forumreglerna.

Javisst. Gör du det. Jag har flera gånger få stå ut med att medlemmar lägger ut vad jag uppfattar som privata mail. Men så är det när man är företagare. Man får stå för vad man gör och säger.

Det Ola är ute efter är naturligtvis att man inte ska få säga något negativt om Bildombudsmannen Staffan Teste AB. Ändamålen helgar medlen liksom. Vi andra är inte lika övertygade om att 14-åriga bloggorskor ska betala 25 papp för upphovsrättsbrott de inte har koll på. Självklart försöker då Ola klistra på oss andra att vi försvarar upphovsrättsbrott. Men jag tycker inte att en snattare ska straffas med döden, är jag för snatteri då?

Du får inte skriva dumheter om David, men du får skriva dumheter om Fotosidan. Sedan är förstås David i sin fulla rätt att ta bort dessa dumheter eftersom han äger sidan ;)

Det skrivs mycket som inte stämmer angående andra större företag, men du menar alltså att fåmansbolag skulle få en särställning? Det tycker jag låter helt befängt.

Du får inte skriva dumheter om David, men du får skriva dumheter om Fotosidan. Sedan är förstås David i sin fulla rätt att ta bort dessa dumheter eftersom han äger sidan ;)

Det skrivs mycket som inte stämmer angående andra större företag, men du menar alltså att fåmansbolag skulle få en särställning? Det tycker jag låter helt befängt.

Hur vet du/ni att jag syftar på bolaget och inte personen om jag skriver "han"?

Enmansbolag förknippas precis som ni skriver ofta hårt med personen. Det blir därmet svårt att skilja på person och bolag.

Det Ola är ute efter är naturligtvis att man inte ska få säga något negativt om Bildombudsmannen Staffan Teste AB. Ändamålen helgar medlen liksom. Vi andra är inte lika övertygade om att 14-åriga bloggorskor ska betala 25 papp för upphovsrättsbrott de inte har koll på. Självklart försöker då Ola klistra på oss andra att vi försvarar upphovsrättsbrott. Men jag tycker inte att en snattare ska straffas med döden, är jag för snatteri då?

Självklart handlar det om BO, enbart om BO. (ironi)

Spelar det roll vem det är? Inte ska väl BO har särskilda regler bara för att han är illa omtyckt.

Enmansbolag förknippas precis som ni skriver ofta hårt med personen. Det blir därmet svårt att skilja på person och bolag.

Det är det jag sagt i flera inlägg. Men nu heter bolaget ett personnamn så man menar väl bolaget gissar jag. Men du kanske tänker personen. Gäller skilja på de sakerna.

Jag frågar dig i rollen som företagare pga personangreppsreglerna gäller olika.

Personangrepp kan bara gälla personer. Att kritisera ett företags verksamhet torde tämligen sällan eller aldrig räknas som just personangrepp. Det inlägg som raderats som du tog upp i trådstarten var taget helt ur sitt sammanhang och har inga likheter med diskussionen som förs i Butiker och leverantörer.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar