Annons

Pentax Optio 430RS

Produkter
(logga in för att koppla)

kulstrul

Ny medlem
Ni som har eller vet någonting om Pentax Optio 430RS, jag vill gärna veta vad ni tycker om den kameran. Både fördelar och nackdelar.

Har inte möjlighet att testa kameran före köpet.
 
Min son har en Optio 330 RS som jag använt en del. Tyvärr så måste jag säga att jag inte kan rekomendera den, hur mycket bättre 430 är vet jag inte.
Problemen med 330:an är bla mycket brus & förhållandevis dålig skärpa, har använt den under goda förhållanden med lättsamt ljus men inte lyckats ta några bra bilder med den. Jag har jämfört den mot min gamla Olympus 2020Z 2M-kamera & måste säga att Pentaxen vid jämförelsen trots sina 3M inte har en suck.
Detta kanske är hårda ord men jag står dock för dem. Du har inte funderat på nåt alternativ typ Konicas små modeller eller kanske Olympus C50. Jag vet inte hur mycket bättre dom är men har svårt att tro att dom inte klår Pentaxen.

Mvh, Larsa.
 
Ser att du ville ha reda på fördelar också, dom finns. Menysystemet är bra, förhållandevis snabbt. Du kan mäta vitbalans mot vit yta, ovanligt på en kamera i denna klass. Den är liten & smidig & har fin finish. tycker dock för egen del att bildkvaliten är viktigast.

Larsa.
 
avvaktar denna...

avvaktar nog med denna kamera till april, när jag ser vad Olympus μ[mju:] 400 Digital går för. Det lilla som finns att läsa om den verkar lovande, priset likaså, i Tyskland 600 Euro.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.