Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax K110 ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sarahphoto

Ny medlem
Hej alla!

Jag ska köpa en ny systemdigital kamera.

Har kollat in en Pentax K110.

Någon som vet mer om den eller har något tips om någon annan bra och billig kamera man kan köpa?

Ha det så bra!

Mvh // Sarah
 
Hej!

Själv är jag ägare till en Pentax K100D. Detta är min första digitala systemkamera och jag trivs jättebra med den.

OM du funderar på Pentax, skulle jag rekommendera dig att lägga till en slant och köpa en K100D.

Bildstabiliseringen GÖR verkligen nytta!

Mvh,
Daniel
 
tack så mycket!

Du vet inte vad det är för skillnad på K100 D och K110 D ?

jag fattar inte =P

Ha det så bra!
 
Jag har också en K100D och jag rekomenderar den före K110D pga bildstabiliseringen.

Det innebär alltså att när det är mörkt så måste du ha längre slutartid och eftersom du har längre slutartid riskerar du rörelseoskärpa eftersom det är svårt att hålla en kamera helt still, om man inte har ett bra stativ. MEN bildstabiliseringen kan rädda dina bilder i såna här situationer!

Mitt råd är att köpa K100D för att du kommer att märka hur värdefull bildstabiliseringen är om du inte redan inser det nu.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.