Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Pentax egna DSLR Sling Bag

Produkter
(logga in för att koppla)
Liknar rätt mycket LowePro's Slingshot. Har inte provat Pentax egna, men slingshotsen är mycket bra tycker jag. Lite begränsat med utrymme för annat en fotoprylar dock. Så det är svårt att få med sig fika :(

johanni skrev:
Liknar rätt mycket LowePro's Slingshot. Har inte provat Pentax egna, men slingshotsen är mycket bra tycker jag. Lite begränsat med utrymme för annat en fotoprylar dock. Så det är svårt att få med sig fika :(

Har Slingshot 100AW som är för liten för den utrustning jag planerar att köpa. :( Men denna Pentax-väska vill jag ha!

Fikat gömmer jag i dotterns barnvagn. :D

Bofoto2 skrev:
Du kan prova Lowepro 200, finns i affärerna här.
Eller oxå köper du Pentax USA-väska billigare här:
http://www.bhphotovideo.com/c/product/542059-REG/Pentax_85120_D_SLR_Sling_Bag_Black_.html
Ca 300:- + frakt och ev tull o moms, men Lowe-pro 200 i butik kostar nog tusenlappen här.

Tack för tipset! Tyvärr är frakten från BH photo nästan lika dyr som väskan... Iofs så kostar väskan mindre än Lowe-Pro 200 men det känns inte så kul att betala sååå mkt i frakt. :S

madsochmarja skrev:
helt annan fråga men nu när jag har er, Vart hittar jag en 645 till k mount adapter?

Hahaha... fel tråd?? :D Du får lov att skapa en ny tråd om du vill. :) Kanske inte är så många som vet svaret på din fråga i denna tråd som handlar om väskor. :)

snysop skrev:
Hahaha... fel tråd?? :D Du får lov att skapa en ny tråd om du vill. :) Kanske inte är så många som vet svaret på din fråga i denna tråd som handlar om väskor. :)

Om man vet hur man får tag på en original pentax väska vet man väl också svaret på min fråga(vi jagar samma nördar) ;-)

Hej, jag har en liknande väska:
http://pan0.fotovista.com/dev/0/5/00016650/l_00016650.jpg
Sådan fast med gråa inlägg och pentax-märke, inköpt på mediamarkt för 500 kr =)
är precis likadan som en Sling shot 100Aw förutom ett spänne över stora facket.
Samma väska gick då på 1100 fast med lowepro märke då =)

Är väldigt nöjd med köpet, i stora facket ryms kameran med objektiv på, en blixt och ett extra objektiv.

Har en Lowepro 200, är väldigt nöjd med den. Den är även till viss grad vattentät. Var ute och gick i ösregn i 45 minuter och den visade inga tecken på att vara fuktig på insidan.

Funderar nästan på att beställa väskan. Priset är ungefär 582 sek ink frakt men ex moms osv. För man behöver väl betala moms på allt man köper, vare sig det är väska eller objektiv? Med moms så går den på ca 726 kr. Något billigare än en Lowepro, men ändå saftigt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar