fredriklindstrom
Aktiv medlem
timofej skrev:
Hej!
Har inte orkat att läsa igenom hela tråden. Har läst enbart den sista sidan (och några trådar till ). Därför ber om ursäkt om svaret på min fråga finns redan här.
Som många andra går jag i tankar på att byta datorn. Av utrymmes skäll ska den vara en bärbar. Dock kan den vara hur stor/tung som helst då den ska inte lämna lägenheten.
Eftersom nu har jag en stationär dator med 20'' skärm känns det att jag måste ha minst 17'' på min bärbar för att inte bli irriterat på den lilla arbetsytan.
Från diskussionerna här på forumet framgår det att många rekommenderar Mac. Dock när jag tittar på priserna ligger Mac med 17'' på 25+ tusen. Samtidigt som säg DELL Inspiron 9400 med ungefär samma prestanda kostar endast 12000:-.
Härav min fråga: vad är det som gör Mac så underbar att det är värt dubbla priset?
Jag förstår att det "krånglar mindre", "lättare att arbeta med", "roligare" men om man inte upplerver PC som krånglig och svår att arbeta med är det värt att välja en Mac?
Kör mest bild- och videoredigeringsprogram. Spelar ibland. Surfar. Det är i princip allt jag använder hemdatorn till. Alltså ingen multimediamaskin är jag ute efter.
Tack på förhand för sakliga svar.
Jag skulle val saga att det inte har liknande prestanda alls, men det har ju inte med saken att gora nar det ar dubbla priset och du bara ar ute efter 17".
Just inspiron har jag sett flera trottna totalt pa pga dalig byggkvalitet, men det gar inte att jamfora de tva pa dessa tva faktorer enbart (17" och pris).