ANNONS
Annons

Papper som bakgrund

Produkter
(logga in för att koppla)

medtek

Aktiv medlem
Hej

Börjar tröttna på lakan som bakgrund, men har inte riktigt ekonomi att köpa en "riktig" bakgrund.
Är det någon som har erfarenhet av pappersbakgrunder som tex:
http://www.bostroms.nu/ListProducts.aspx?cat=308

Håller de något eller är det verkligen bara engångspryl ?

Jag kanske ska nämna att jag bara använder hemma för att ta kort på barn och annat som kanske kan fastna när barnen tröttnar...

Glad för svar på detta, men även omd et finns andra budget bakgrunder som kan fungera.

/Fredrik

De håller förvånansvärt bra.
Det är inte "tidningspapper" utan ett ganska tjockt och semi-styvt papper.

Om du fotar halvkroppsbilder behöver du inte dra ut mer än att det går ned till golvet och då är det näst intill outslitligt.

Ett vitt papper som du drar ut över golvet och kliver runt på tar givetvis slut snabbare men även här är det många, många gånger innan du behöver klippa av den smutsiga biten.

Däremot behöver du ha någon form av väggupphängning till dem alternativt någon typ av bakgrundsstativ.

Ja, dessa papper är mer eller mindre standard. 2,70x11 meter. Jag använder dem hela tiden i min lilla hemmastudio. De räcker en bra stund.

Hur hänger ni upp pappersbakgrunderna? Stativ eller väggfästen.

Jag vill förresten tacka för tipset av dessa överkomliga bakgrunder.

Tips

Jag tänkte göra så här
Be en svetsare göra 2 st som denna bild
och att man har plattjärn längs väggen och när svänger järnet så det blir på Högkant nedre delen
sen svetsa på 2 st halvmånar och i dessa halvmånar sätter man en aluminium rör eller Träpinne
sen när man inte använder så är det bara att rulla upp precis med en lina när man ska göra upp eld med 2 pinnar

hål

Man kan borra ett hål i aluminiumet/täet och sen i Halvmånen och sätta en pinne igenon så att inte stången går runt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar