Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Paparazzi!!! vad tycker ni om de ????

Produkter
(logga in för att koppla)
HDFS) (KGS skrev:
oj oj oj... men återigen, fanns det ingen marknad för bilderna så fanns det inga paparazzis... vad kallar du dem som köper tidningarna då?
Eller de som betalar medlemskap i Aftonbladet Plus och idag kan kolla in "kändisarnas gömställen"...

HDFS) (KGS skrev:
oj oj oj... men återigen, fanns det ingen marknad för bilderna så fanns det inga paparazzis... vad kallar du dem som köper tidningarna då?

Eh, kunder kanske? :)

Det är väl inte så konstigt att folk är intresserade av lite action och vad kungafamiljen gör? Detta samtidigt som dom tycker illa om papparazis.

Själv tycker jag att det bör räknas som ofredande och därmed olagligt att ta bilder utan personens medgivande (detta är ju inte journalistik).

Härligt att Britney häller sockerklibbig kola över fotografen.

Säkerhetsvakterna borde utrusta sig med en sprayburk till, nämligen svart färg.

Till alla som försvarar dem...

Så det är ok ?

Jag jämför...
Modeindustrin & Anorexia
Paparazzi & kändisar

Lägger man en halv minuts funderingar kring detta så kanske det inte är lika ok längre.
...inte för mig iaf.

fast om det är ok så måste man kanske inte heller stanna vid övergångsställen när där finns folk.

GASA PÅ !
Det bilr nog jättebra om alla kör över varann på olika sätt.
Då slipper man ju bry sig.

Ah, då förbjuder vi mode, alla kan gå i heltäckande burka så slipper vi trista ideal som gör att några (få) slår över o blir sjuka...

o så tillåter vi bara objektiv som har fast monterade objektivlock så slipper vi alla bilder som inte är filtrerade genom nån slags myndighet som avgör vad vi ska få se o köpa...

Edit: Att ta bilder och filma utan personers medgivande har väl flera gånger visat sej vara en alldeles utmärkt form av journalistik. De brutala snutarna som slog ihjäl den svarte mannen i LosAngeles hade nog inte medgivit filmning om de blivit tillfrågade... o då hade de förstås sluppit upplopp o världen varit en bättre plats, eller?

ekfeldt skrev:
Till alla som försvarar dem...

Så det är ok ?

Jag jämför...
Modeindustrin & Anorexia
Paparazzi & kändisar

Lägger man en halv minuts funderingar kring detta så kanske det inte är lika ok längre.
...inte för mig iaf.
Nu har jag tänkt lite mer än en halv minut och har kommit fram till att vi inte ska lägga ned modeindustrin bara för att det finns de som får anorexia.

Dessutom är det ingen här som direkt försvarat paparazzi-fotograferna. Bara pekat på det faktum att det har alltid funnits intresse bland allmänheten runt kändisar. Och faktum kvarstår: köper folk eländet kommer det finnas.

ok jag överreagerade kanske litegrand men ingen förstod ändå...
Klart modeindustrin ska va kvar.
Allt är inte svart eller vitt bara för att man plåtar så.

Ideal & empati var målet.
Jag stiger av här.

Inte ofarligt jobb

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,562338,00.html

" I går eftermiddag anhölls Robert Andersson och de två fotograferna i sin frånvaro. De misstänks nu för falskt larm - ett brott som kan ge ett års fängelse.
Fotograferna greps i Stockholm och fördes till polishuset i Handen. Senare på kvällen inställde sig Robert Andersson frivilligt.
I förhören erkände fotograferna att våldtäktsförsöket var en bluff."

--jalle

HDFS) (KGS skrev:
Ibland förlorar de sina kameror
http://www.aftonbladet.se/vss/noje/story/0,2789,562081,00.html
Ibland arrangerar de egna stories (?) när det inte händer nåt på riktigt...
http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,561826,00.html

Inget jag skulle kunna hålla på med, det finns gränser för vilka intrång man får göra i folks privatliv, oavsett om dom är kändisar eller inte. Det sorgliga är att väldigt många verkar tycka det är intressant att köpa skittidningar och vältra sig i andras liv och privata angelägenheter. Kanske ett sätt att inte ta tag i sina egna brister och problem? I Sverige är vi förskonade från de värsta avarterna som tur är, i andra länder verkar det vara ren förföljelse och terror. Paparazzi har gett fotografi ett så dåligt rykte att idioter även här hemma kan skrika "är du pervers eller" när man går i en park med ett tele.

Min spontana åsikt är att Paparazzi är ren skit!

Men det jag mest är irriterad på är att intresset för bilderna finns.

Linmajon skrev:
Papparazis är av samma skrot och korn som bedragare av alla möjliga slag, dvs. psykopater. De saknar förmågan till empati och förstår inte ens problemet med att förpesta andra människors tillvaro för egen vinning. För dessa personer finns dessvärre ingen bot eftersom det är en defekt i hjärnan.

Jag testade på att jobba som papparazi i somras när jag var i St. Tropez tillsammans med hotgossip.se

Så du tycker Mats att jag har en defekt i hjärnan?
Jag tror inte du har en aning om hur dessa människor jobbar och det är faktiskt inte mer än att en vanliga svensson drar fram kameran och plåtar så fort han ser en kändis - skillnaden är att papparazifotografer har ett kontaktnät som låter dom veta var dessa kändisar är, sen är det oftast så att kändisarna själva tipsar om sig själva, varandra och t o m sammarbetar med papparazis. Att dom syns i kändistidningar livnär deras kändisskap.

behövs???

finns en kille som följer prinsesan hela dygnet men nu bor hon ju i new york så han är väl arbets lös haha men det finns och dom behövs väl för varenda jävel läser väl svaller blaskorna om dom så läser hela tidningarna eller bara någon mening här borta i los angeles där jag bor finns det gott om dom

popboydeluxe skrev:
Jag testade på att jobba som papparazi i somras när jag var i St. Tropez tillsammans med hotgossip.se

Så du tycker Mats att jag har en defekt i hjärnan?
Jag tror inte du har en aning om hur dessa människor jobbar och det är faktiskt inte mer än att en vanliga svensson drar fram kameran och plåtar så fort han ser en kändis - skillnaden är att papparazifotografer har ett kontaktnät som låter dom veta var dessa kändisar är, sen är det oftast så att kändisarna själva tipsar om sig själva, varandra och t o m sammarbetar med papparazis. Att dom syns i kändistidningar livnär deras kändisskap.

håller med dig så är det och ingen kan säga att dom inte läser diskuterar kändisarnas handligar eller betende. alla har gjort det någon gång

Re: behövs???

PeterFoto skrev:
finns en kille som följer prinsesan hela dygnet men nu bor hon ju i new york så han är väl arbets lös haha men det finns och dom behövs väl för varenda jävel läser väl svaller blaskorna om dom så läser hela tidningarna eller bara någon mening här borta i los angeles där jag bor finns det gott om dom
Du har inte lust att börja använda punkt, så att vi andra också kan förstå vad du skriver?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar