Mja, jag skulle kanske ev. kunna hjälpa dig, förutsatt att du är rädd om gluggen ifråga! Vet inte om det jag har kan vara tillfyllest för dig - har tre olika objektiv som går till 300 mm. Det betyder att du får ragga upp en 1,4x konverter själv, men det bör ju vara lättare. Men det kanske räcker med 300 mm? Jag vet en hel del folk som fotar motorsport med analoga kameror och 300 mm, och A100:an ger dig ju en bildvinkel som motsvarar 450 mm.
OK - mina tre objektiv, samtliga Minolta AF:
Det första är väl minst intressant, det är det vanliga 75-300/4,5-5,6 version 3.
Det andra är det s.k. "Big Beercan", och väsentligt bättre. Samma omfång, men gjort tidigare, när Minolta verkligen gjorde kvalitetsobjektiv - innan prispressen kom och de smällde upp Malaysia-fabriken och började stoppa in en massa plast överallt. I detta objektiv finns inte ett spår av plast vare sig i linser eller hus. Men det är ju klart, pga detta väger det också 60% mer än det föregående. Men större massa ger ju också skarpare bilder, som bekant.
Mitt tredje är också ett mycket bra objektiv - APO 100-300/4,5-5,6 (detta har jag skaffat ganska nyligen, så jag har i och för sig inte hunnit testa det så mycket).
Jag bor i Göteborg, så ifall du åker redan nu på fredag är det ju inte mycket tid att vinka på. Du får förstås höra av dig kvickt ifall du vill ha något ordnat. Jag skickar dig mitt telefonnummer via kontaktformuläret, utifall att.
Gunnar