FlyerOne
Aktiv medlem
ALLA piratbatteri-säljare tar på sig sin allra mest oskyldiga min när de påstår detta! Verkligheten är ju att det går att hitta massor av historier på nätet om piratbatterier som har fastnat (medan jag inte har sett ett enda fall där ett originalbatteri har gjort så).I mitt fall är det ett piratbatteri. (Snålheten bedrog tydligen visheten... igen )
Har pratat med kundtjänst hos Batterikungen där jag köpt det och de säger (givetvis) att de aldrig varit med om något liknande. ...
Du kan komma att behöva ta hjälp av någon när du ska attackera det fastnade batteriet - man brukar ofta behöva åtminstone en tredje hand för att hålla undan den lilla låsklacken.
Piratbatterier kan ha avsevärt lägre kapacitet än originalbatterierna, livslängden kan vara mycket kortare. Detta gör att det ibland kan vara DYRARE att köra med piratbatterier! Försiktighet tillrådes, men det har du ju redan upptäckt den tråkiga vägen...
Edit: Att ett piratbatteri till halva priset kanske inte är så fördelaktigt som det först kan verka har ju även (JOLidman) upptäckt. Speciellt när man betänker att det ofta inte går att få ut mer än hälften (ibland inte ens fjärdedelen) av det antal bilder per laddning som originalbatteriet ger.
Senast ändrad: