Annons

Panasonic Lumix LX3: 24-60 mm f/2,0-2,8!

Produkter
(logga in för att koppla)
Visst vore det väl trevligt om vi laddade upp lite fler fantastiska bilder från våra LX3:eek:r här??

Några bilder till från min LX3 :)
 

Bilagor

  • P1000700.jpg
    P1000700.jpg
    39.8 KB · Visningar: 464
  • P1000808.jpg
    P1000808.jpg
    52.4 KB · Visningar: 466
  • P1000214.jpg
    P1000214.jpg
    53.4 KB · Visningar: 467
Trevligt!

Schysta bilder Daniel, LX3 verkar vara en helt suverän liten sak - men jag beställde en Ricoh GX200! :)

Tycker den vinner när det kommer till handhavande, format, användarvänlighet och smidighet. Den känns mer fotografvänlig och genomtänkt helt enkelt.

Men jag får se, den ska ju ha ett ganska tufft brus över iso 400. Jag är dock en utpräglad RAW-fotograf som gärna kör manuellt, så jag tror jag ska kunna hantera det hyfsat, annars får jag väl byta ut den mot en LX3 om jag skulle känna mig allt för missnöjd! Den är ju utan tvekan väldigt bra! :)

/Joakim
 
Tack :) Jag var länge inne på GX200 av precis samma anledningar, men tillslut bestämde jag mig för LX3 istället för jag hittade bandning på bilder så lågt som iso 200 på GX200:an.. Brus har jag inget emot, men banding hatar jag!

Kan ha varit något enstaka exemplar, men jag blev alldeles för skrämd eftersom jag gillar att fota på kvälla o nätter, vilket oftast leder till höga ison över 400.

Tror ändå du kommer bli jättenöjd med den kameran! Det går att göra fantastiskt mycket i Raw-hanteringen :)
 
Visst vore det väl trevligt om vi laddade upp lite fler fantastiska bilder från våra LX3:eek:r här??

Några bilder till från min LX3 :)

Du kanske skulle sätta ett par etiketter på den. Typ, denna sida framåt, eller titta här :) :)
30% av dina bilder här är ju tagna med kameran felvänd :) :)
 
Nu hänger jag inte riktigt med.. ? Du menar att jag fotar för många liggande bilder eller?
 
Senast ändrad:
Tack :) Jag var länge inne på GX200 av precis samma anledningar, men tillslut bestämde jag mig för LX3 istället för jag hittade bandning på bilder så lågt som iso 200 på GX200:an.. Brus har jag inget emot, men banding hatar jag!

Kan ha varit något enstaka exemplar, men jag blev alldeles för skrämd eftersom jag gillar att fota på kvälla o nätter, vilket oftast leder till höga ison över 400.

Tror ändå du kommer bli jättenöjd med den kameran! Det går att göra fantastiskt mycket i Raw-hanteringen :)

Jag har laddat ner väldigt många testbilder i både jpeg och RAW men någon bandning vid iso 200 har jag faktiskt inte sett på GX200. Däremot blir bruset snabbt väldigt tydligt. Jag har dock testat att skriva ut från iso 400 i A4-format och det ser hur bra ut som helst. Personligen tycker jag till och med att det utan problem går att få fram bra bilder från iso 800 om man fotar i RAW och är beredd på att göra lite efterjobb i datorn. Iso 1600 är däremot nästan helt oanvändbart. Möjligen kan det funka i svartvitt och i rena nödsituationer.

Jag tror många lurar sig själva genom att sitta framför sina skärmar och pixelbeepa i 100%, men det som är viktigt enligt min mening att bilderna ser bra ut i utskrift/tryck och i normal betraktningsstorlek på skärmen. Och där tycker jag GX200 utan problem fixar jobbet.

Men jag ska inte säga för mycket, är själv lite nervös för att kameran ska vara för brusig trots allt. Och om så är fallet tänker jag som sagt byta den mot en LX3 som ju verkar vara en helt underbar liten pryl den också. Så det ordnar sig nog ändå! ;-)

/Joakim
 
Nu hänger jag inte riktigt med.. ? Du menar att jag fotar för många liggande bilder eller?

jag tror han menar att fotografen ofta kommer med på bild genom att rikta kameran mot sig själv..bara trevligt tycker jag ,-).

(Har hört att GX200 fokuserar rätt långsamt)
 
Här kommer tre bilder tagna med LX3an, fotat i RAW och efterbehandlat i ACR och Photoshop.

Tyvärr måste jag säga som är van vid Canon EOS 40D säga att LX3an är värdelös i handhavande, snabbhet och bildkvalitet jämfört med Canonen.
Visst, fel att jämföra dessa två men ändå...
 

Bilagor

  • berg_mot_tjaurek_nikkaluokta_2106_2009.jpg
    berg_mot_tjaurek_nikkaluokta_2106_2009.jpg
    92.7 KB · Visningar: 615
  • hangbro_mot_nikkaluokta_2106_2009.jpg
    hangbro_mot_nikkaluokta_2106_2009.jpg
    87 KB · Visningar: 615
  • skjul_parraskarsa_2106_2009b.jpg
    skjul_parraskarsa_2106_2009b.jpg
    70.1 KB · Visningar: 614
Vidvinkelconverten?

Hej igen.
Jag skriver snabbare än tänker...
Jag glömde fråga om det är någon av er som har/har testat converten som gör Lx3:an vidvinkligare?
Vidare så funderar jag fortfarande på programvaran som rättar till linsfelen i Lx3:an. Hur är det med andra nyare kameror?
Jag som också har en 5D med gamla objektiv vet ju hur dom objektiven är....

Staffan
 
Köpte just en kortläsare för att kunna uppgradera mjukvaran i kameran. Tror ni den funkar med SDHC? Icke. Jävla bajs-standard!!!

:-(
 
Jag har också upptäckt att det inte går att avläsa minneskortet i min kortläsare, varför är det så??

Testade att ta en litet panorama på fyra bilder igårmorse när jag gick till jobbet, 24mm och fyra bilder.. Photomerge är fantastiskt!
 

Bilagor

  • Untitled_Panorama1.jpg
    Untitled_Panorama1.jpg
    37.2 KB · Visningar: 489
Om panorama ..mm

Hej
När man gör snurrbilder så har man ett program, som lägger samman t ex 12 st bilder tagna på höjden ca 20 mm för 24x36. Man har stativ och en hållare för kameran med gradskiva...jättekul...

Ingela, jättefina bilder! Har du märkt någon sämre skärpa med vidvinkelkonvertern? Jag testar nu en som eg hör till en Nikon coolpix...
Så jag undrar hur orginalvidvinkelkonverter fungerar.

Staffan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.