Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Panasonic Lumix LX3: 24-60 mm f/2,0-2,8!
- Trådstartare schaki
- Start datum
hornavan
Aktiv medlem
Tänk va konstigt.. när jag precis tagit reda på allt om Panasonic lx3 och bestämt mig för att köpa, så kommer bilder på Olympus nya M4/3 och jag blir förälskad direkt.. Tyvärr så kommer jag vänta på den och köra gatufoto med min Chaika halvformatare sålänge...
Är det inte bara rykten? När jag googlar hittar jag bara en gammal prototyp och diverse rykten. Vet ni nåt jag inte vet?
Anders Norén
Aktiv medlem
Är det inte bara rykten? När jag googlar hittar jag bara en gammal prototyp och diverse rykten. Vet ni nåt jag inte vet?
Kolla Olympusforumet: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?t=108633
hornavan
Aktiv medlem
Jag försökte just uppdatera firmware, men det funkar inte eftersom min SD-kortläsare i datorn verkar vägra att befatta sig med kortet. Och att tanka över med kameran inkopplad går tydligen inte, för då är kortet skrivskyddat:-( Hur fan ska man då bära sig åt?
Det finns en liten låsknapp på SD-kortet, kanske den är i låstläget.
Makten
Aktiv medlem
Nä, den är olåst. Att min dators kortläsare är paj stör mig inte, men att jag inte får lägga vad jag vill på kortet när kameran är inkopplad är värre. Det går heller inte att radera bilder på kortet från datorn, utan man måste formatera kortet i kameran. Extremt störande när prylarna ska bestämma saker åt en:-(Det finns en liten låsknapp på SD-kortet, kanske den är i låstläget.
Nu måste jag alltså köpa en kortläsare för att uppgradera mjukvaran. Det verkar tämligen vansinnigt.
Enicar
Aktiv medlem
Extremt störande när prylarna ska bestämma saker åt en:-(
Nu måste jag alltså köpa en kortläsare för att uppgradera mjukvaran. Det verkar tämligen vansinnigt.
Om en dator är inblandad är det troligen redan vansinnigt i alla fall. Det kan ha att göra med att själva verkligheten är analog
Hälsningar
Hobbyfilosofen Enicar
The_SuedeII
Aktiv medlem
Verkligheten är bara analog tills du tittat tillräckligt nära...
/en tillfällig hobbyfilosof
Enicar
Aktiv medlem
Verkligheten är bara analog tills du tittat tillräckligt nära...
Njae, nu är det väl en del som tittar väldigt väldigt nära (typ vid CERN)och dom kommer liksom inte i riktigt i mål. Känns det som.
Undrar om inte hela tricket med verkligheten är analog oändlig upplösning?
Enicar
Aktiv medlem
Här kan du läsa om kortläsare och hastigheter för SD-kort.
http://www.robgalbraith.com/bins/reader_report_multi_page.asp?cid=6007-9438
Jag har fått för mig att just LX3 inte kan utnyttja snabbare kort än t ex Sandisk Ultra II. Någon annan kanske har annan erfarenhet
http://www.robgalbraith.com/bins/reader_report_multi_page.asp?cid=6007-9438
Jag har fått för mig att just LX3 inte kan utnyttja snabbare kort än t ex Sandisk Ultra II. Någon annan kanske har annan erfarenhet
Makten
Aktiv medlem
Snart blir jag vansinnig. Jag har lyckats komma åt kortet med hjälp av en kortläsare på jobbet, och det går utmärkt att ladda bilder från kortet. Men man kan inte ladda TILL kortet, för då står det att det är skrivskyddat. Vad är detta för jäkla dumheter? Det är inte alls skrivskyddat:-(
nutte
Aktiv medlem
Kanske kör du nya SDHC-kort i en äldre SD-läsare?Snart blir jag vansinnig. Jag har lyckats komma åt kortet med hjälp av en kortläsare på jobbet, och det går utmärkt att ladda bilder från kortet. Men man kan inte ladda TILL kortet, för då står det att det är skrivskyddat. Vad är detta för jäkla dumheter? Det är inte alls skrivskyddat:-(
Om du vill kan du skicka kortet till mig så lägger jag in filen.
mvh/Kalle
Makten
Aktiv medlem
Ja, men då borde det väl inte gå att läsa från kortet heller?Kanske kör du nya SDHC-kort i en äldre SD-läsare?
Tack, men det verkar lite väl drastiskt;-) Jag får försöka låna en SDHC-läsare av någon här på jobbet. Det borde finnas nånstans.Om du vill kan du skicka kortet till mig så lägger jag in filen.
mvh/Kalle
nutte
Aktiv medlem
eller så köper du en alldeles egen . T ex 99:- för en (långsam) Dörr 18i1 på cyberphoto och besparar kameran och dess batteri trivialarbete ;-).Ja, men då borde det väl inte gå att läsa från kortet heller?
nej, det är lite märkligt men de äldre läsare jag har verkar fungera lite opredikterbart - ibland går det läsa, ibland krashar det, låser sig etc - jag tror det finns lite olika kretsar i olika tillverkares läsare och tillverkade i olika tider.
Tack, men det verkar lite väl drastiskt;-) Jag får försöka låna en SDHC-läsare av någon här på jobbet. Det borde finnas nånstans.
matlep
Aktiv medlem
Makten har möjligen inte råkat pilla i den lilla skrivskyddsknappen på minneskortet?
Låter konstigt, men ibland blir det knasigt!?
Se inlägg 526: http://www.fotosidan.se/forum/showpost.php?p=1349317&postcount=526