Annons

Panasonic Lumix LX3: 24-60 mm f/2,0-2,8!

Produkter
(logga in för att koppla)
Uppdateringen av den automatiska vitbalansen är väl det som du kommer att märka mest.

Jag har nu tagit ett antal bilder med den nya uppdateringen installerad och märker en klar förbättring av den automatiska vitbalansen.
Jag brukade nästan alltid få finjustera i Lightroom, men nu behövs det sällan.

Panasonic blir bättre och bättre......
 
Bravo! Var träffade Du djuret i fråga?

Vill absolut inte vara ofin eller otrevlig, men jag har lovat min "kompis" att inte berätta för mycket. Han sa att han absolut inte har något emot oss människor, men att det kan vara lite besvärligt att bli allt för känd.

Hoppas du har överseende med hans/hennes önskemål.
 
Vill absolut inte vara ofin eller otrevlig, men jag har lovat min "kompis" att inte berätta för mycket. Han sa att han absolut inte har något emot oss människor, men att det kan vara lite besvärligt att bli allt för känd.

Hoppas du har överseende med hans/hennes önskemål.

Kan väl viska lite?
 

Bilagor

  • 358925058_kMp64-S.jpg
    358925058_kMp64-S.jpg
    53 KB · Visningar: 410
  • 358924136_eDV5x-S.jpg
    358924136_eDV5x-S.jpg
    31.2 KB · Visningar: 409
OK!

Men bara för dig! ;-) ....... i n o r r b o t t e n .

( Känner mig som en riktig retsticka nu. )
 
Senast ändrad:
Uppgradering av firmware 3 sek?

På Panasonics sida där man laddar ner Firmware 1.3 står det att det tar 1-2 minuter att göra uppgraderingen i kameran.
Min kamera höll bara på ett par sekunder och sen kom meddelande om att det inte fanns någon bild att visa.
Om jag kollar firmware version i kameran så säger den att det är 1.3
och kameran verkar fungera som den ska.
Gick det lika snabbt för er andra som har laddat på ny firmware?
 
Jag har nu tagit ett antal bilder med den nya uppdateringen installerad och märker en klar förbättring av den automatiska vitbalansen.
Jag brukade nästan alltid få finjustera i Lightroom, men nu behövs det sällan.

Panasonic blir bättre och bättre......

Härligt att höra AWB blivit bättre.
Panny rockar fett, har alltid varit svagn för dess kameror.

(OT: Hoppas FZ50 får en efterföljare för då hänger jag på låset den dagen det kommer..)
 
Gjorde några testskott i ljuset av skrivbordslampan och slaskljus från dataskärmen. Det blev nästan för bra på så sätt att jag saknade lite värme från glödljuset. Sånt är väl kansken inte så svårt att rätta till. Blir till att prova mera.
Ska bli intressant att se hur den nu klarar kombinationen av scenljus och projektion från hyffsat kraftig data/videoprojektor.
 
Blev sugen på att uppgradera min LX3a nu när jag läste om den nya firmwaren. Det står att batteriet måste vara fulladdat innnan man börjar men jag undrar hur mycket av laddningen används vid uppgraderingen?

Jag ska resa bort över helgen och batteriet är fulladdat nu men jag kommer inte att ha möjlighet att ladda det under resan. Om jag uppgraderar idag, kommer jag att ha tillräckligt med batteri kvar så att det räcker över helgen?
 
Blev sugen på att uppgradera min LX3a nu när jag läste om den nya firmwaren. Det står att batteriet måste vara fulladdat innnan man börjar men jag undrar hur mycket av laddningen används vid uppgraderingen?

Jag ska resa bort över helgen och batteriet är fulladdat nu men jag kommer inte att ha möjlighet att ladda det under resan. Om jag uppgraderar idag, kommer jag att ha tillräckligt med batteri kvar så att det räcker över helgen?

Ja, en update tar inte mer batteri än om du skulle plåtat med displayen igång
 
Tänkte bara kolla några sista kritiska grejer, det går väl stänga av automatiskt energisparläge, så kameran inte stänger av sig?

Om jag har kameran på och zoomat till ca 35mm, då kommer den väl inte åka tillbaka till 24mm så länge jag bara fotograferar utan att stänga av kameran?

För övrigt så hittade jag hur man stänger av bildvisningen helt o hållet i menyn. Det syns bara en liten "sparar ner bilden"-grej i ena hörnet när man tagit en bild. Tur var väl att det gick. :)
 
Tänk va konstigt.. när jag precis tagit reda på allt om Panasonic lx3 och bestämt mig för att köpa, så kommer bilder på Olympus nya M4/3 och jag blir förälskad direkt.. Tyvärr så kommer jag vänta på den och köra gatufoto med min Chaika halvformatare sålänge...
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.