Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

OT: Var tog Galaxens President vägen?

Produkter
(logga in för att koppla)
Han är inte kickad kan jag meddela, utan han har begärt utträde helt enkelt. Varför vet jag inte, och såg inte heller mailet - vi har en annan person som sköter sådana medlemsärenden åt oss.
 
clindh skrev:
Han är inte kickad kan jag meddela, utan han har begärt utträde helt enkelt. Varför vet jag inte, och såg inte heller mailet - vi har en annan person som sköter sådana medlemsärenden åt oss.


Mycket tråkigt, en av profilerna här på FS. )c8
JANNE
 
Tror "tyvärr" att han gjorde rätt. Bättre lägga tiden i mörkrummet än att sitta vid datorn och polemisera i forumen. Det är beroendeframkallande och tar tiden ifrån oss, till vad nytta? Har liknande funderingar själv men jag tänker nog ha kvar mitt guldmedlemskap och ha en portfolio för att visa mina bilder. Aktivt deltagande på fotosidan däremot, med bilder, foruminlägg etc. ger mig allt mindre.
 
Trist om alla analoga entusiaster tappar lusten för att vara aktiva på fotosidan. Det är framför allt de hantverksskickliga rävarna och de med konstnärlig ådra som behövs. Inte prylnördar och datafreaks. Inspiration till skapande och exprimenterande tror jag Fotosidan kan bidra med.

Håller verkligen med Nils om att polemik tröttar. Har själv försökt att vara seriös och skriva konstruktiva inlägg. Tycker att jag lärt mig en del här också och fått svar på en del frågor jag ställt.
de mer personliga kontakter jag fått t ex i min gästbok är också positiva.
 
äsch.. ni är födda fel årtionde! ;)






edit:
instick bara - jag tror stenhårt på analogt.. och på fotosidan.se
 
Intressen går ofta vågor.. toppar och dalar..

Få aktiva medlemmar här, om man ser till det toala antalet medlemmar.

Många är superaktiva under en tid och faller så av..

Kim Wallung är väl inte så aktiv längre, vad jag vet.. varken med foruminlägg eller bildpresentationer.

Alltså alla varianter finns..


Jag tror dock att man efter en tid finner en balans. Jag skulle dock aldrig acceptera att datatittandet gick ut över skapandet.

MVH Niclas,
 
Jag håller med dig lite Nils.

Den typen av fotografi jag är intresserad av håller på att tyna bort här på fotosidan. Jag märker att frågor kring analogt fotografi inte får jättestort antal svar, då de som kan och håller på med det är få.

De där bilderna som verkligen arbetats fram är försvinnande få. Det snabba i digitalfotografin har gjort att många saknar tålamodet att arbeta med en bild en längre tid.

Jag kommer finnas kvar på fotosidan så länge den handfull duktiga fotografer som är mig likasinnade finns kvar.

Jag har frågat Richard om varför han lagt ner sitt medlemsskap och fått ett svar. Prioriteringar helt enkelt.

Vi får se hur länge fotosidan har kvar sina analoga och "traditionella" fotografer. Det finns ju alternativ som APUG.
 
timeUnit skrev:
Vi får se hur länge fotosidan har kvar sina analoga och "traditionella" fotografer. Det finns ju alternativ som APUG.

Vi som pysslar med mörkrumskopiering behöver inga sajter att visa våra bilder på. De gör sig bäst som original in natura och på papper har de sin rätta plats, inte som digitaliserade filer. Därför är nog datasajter främst ett sätt att marknadsföra våra bilder, inte att visa dom. Internet ser jag som galleri främst för digitalt fotograferade bilder och scannade negativ som slutligen färdigställs som datafiler och använder skärmbilden för det. Scannade mörkrumsbilder blir aldrig lika bra på skärmen som dom är i verkligheten.
 
Satans trist att en sån hyvens communitypersonliget har lämnat oss. Kan ju bara hoppas att han kommer tillbaka med snön när de analoga vreden fryser fast och det är skönt att komma in i stugvärmen till en dator igen...

Kanske borde vara en pik till oss alla att vara ute och fota mer :)
 
Graal skrev:
Vi som pysslar med mörkrumskopiering behöver inga sajter att visa våra bilder på. De gör sig bäst som original in natura och på papper har de sin rätta plats, inte som digitaliserade filer. Därför är nog datasajter främst ett sätt att marknadsföra våra bilder, inte att visa dom. Internet ser jag som galleri främst för digitalt fotograferade bilder och scannade negativ som slutligen färdigställs som datafiler och använder skärmbilden för det. Scannade mörkrumsbilder blir aldrig lika bra på skärmen som dom är i verkligheten.

Sant. Synd bara att möjligheterna för att visa varandra bilder i verkligheten är begränsade av tid och rum!
 
timeUnit skrev:
Sant. Synd bara att möjligheterna för att visa varandra bilder i verkligheten är begränsade av tid och rum!
Vet inte om jag är ensam om detta men jag kan ibland känna en lätt mättnadskänsla av det enorma bildflöde som finns på FS & liknande siter.

//Larsa
 
Jag hänger själv mer på photo.net än på FS. Varför ? Jag känner att deras forum är "trevligare", dvs vänligare svar , deras bilder är av hög kvalitet och sidan är snabb.

Det är inget fel på FS, men jag känner lite att det är för mycket tekniksnack, pixlar hit och dit, medans skapandet har fått träda åt sidan.

Jag låter inte för gnällig nu va ? :(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.