Annons

Oseriöst betygsättande?

Produkter
(logga in för att koppla)
Efwa skrev:

När kommer man till gränsen att man känner någon för mycket för att kommentera? Jag har vissa favoriter jag går in till ibland och kollar om det finns nytt. Jag vet hur den personen fungerar och hur mycket de tål. Det kan ju inte vara oseriöst.
Eller om man råkar bli kompis med någon på sidan och tar kort på varandra, får man inte kommentera då?

Så frågan blir mer komplex om man tänker på det, så det är lika bra att låta bli känns det som.

Det borde ju vara upp till var och en och där tycker jag personligen inte att man kan prata om rätt eller fel.
Jag avstår från att betygsätta min pojkväns bilder (Han är den enda jag känner här) men däremot kommenterar jag dem. Tycker att det är för svårt att vara objektiv i en betygsättning där det kan finnas en annan känslomässig koppling till bilden och i det fallet avstår jag.

lotelo skrev:

Tycker att det är för svårt att vara objektiv i en betygsättning där det kan finnas en annan känslomässig koppling till bilden ...

Ja det räcker ju att gå in och läsa alla killars betyg på nakenbilder. ;) Det är svårt det där med känslor.

Det goda exemplets makt

I en community som fotosidan.se så finns det ingen annan bot på 'det oseriösa' än för de seriösa att agera än mer seriöst. Förbud, uteslutning och andra 'kraftåtgärder' har ingen annan effekt än att de skapar trist stämning.

Jag har en stark övertygelse om det goda exemplets makt. Trots alla tusen medlemmar så är det ändå ett relativt fåtal, på sin höjd något hundratal, som är mycket aktiva och som har väldigt stort inflytande på stämningen och kvaliteten på fotosidan.se som just fotosida. På dem vilar ett större ansvar än på redaktionen.

Uppenbarligen finns det en hel del medlemmar som tittar snett på vad de uppfattar som missbruk av fotosidans syfte, främst slarviga och illa formulerade kommentarer. Till er har jag ingen annan uppmaning än att för varje dålig kommentar eller dåligt betyg ni ser, skriv tre välformulerade, välmotiverade kommentarer själva. På det sättet hjälper ni till att sätta standarden på fotosidan.se.

Go for it!

/Mille - vars mjuka favoritcitat är "Don't win - don't loose"

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar