Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
OS X Lion fördelar?
- Trådstartare rogka566
- Start datum
Göran Larsson
Aktiv medlem
Du behöver Lion om du vill använda iCloud.
Vissa program, t.ex. senaste versionen av Aperture, kräver Lion.
Vissa program, t.ex. senaste versionen av Aperture, kräver Lion.
elgenper
Aktiv medlem
Har ej ännu uppgraderat till Lion då jag läst så många kritiska åsikter. Kör Snow Leopard idag.
Vilka fördelar väger upp eventuella nackdelar?
Tja, vid det här laget upplever jag Lion som ganska färdigt. De största fördelarna kan vara stöd för fler gester för att navigera mellan fönster, helskärmsläge för många program osv. Själv har jag mycket mer glädje av de finesserna på min lilla MacBookPro 13" än på min biffiga 30" Cinema Display, naturligt nog.
De långsiktiga fördelarna med att uppgradera allmänt sett är att man slipper bli "akterseglad" av nya versioner av diverse program, som ibland inte har stöd för äldre versioner.
Det viktigaste Du ska göra innan Du bestämmer Dig för att uppgradera är att kolla att alla program Du använder nu också går att köra under Lion; gamla PowerPC-program går INTE (för min del föll både mitt gamla Photoshop och skärmkalibreringsprogrammet).
Om Du redan vet hur Du kollar det, kan du hoppa över fortsättningen, men Du börjar med att hålla ner Alt-tangenten och klicka på äpplet längst till vänster i menylisten. Välj första på listan (Systeminformation) och i det fönster som då öppnas väljer Du Program nästan nere i slutet av listan till vänster. Nu jobbar maskinen ett tag, men sen kommer en lista på alla program som finns installerade. Klicka då på rubriken "Typ" i tabellhuvudet, så listan ordnas efter typ.
Nu tittar Du om det finns några program med typ "PowerPC" i listan; det är de som INTE kommer att gå under Lion ("Intel" och "Universal" ska i princip gå). Är något av dem vitalt för just Dig, så får Du antingen leta efter en uppdatering eller tills vidare avstå från Lion.