Vad tycker ni om min mappstruktur? Har nyligen skaffat LR så vill börja så tidigt som möjligt att få det bra.
Alla mina tidigare bilder har jag inte lagt in och kommer nog inte göra det heller då vissa saknar datum med mera, så startar om helt från början.
Såhär ser det ut i RAW mappen i LR.
RAW 2015
L___ Januari------ 2015-01-04 Biltvätt
Februari-----2015-02-01 Biluställning
e.t.c.
Där lägger jag in alla bilder från fotodagarna, sorterar med mera.
Dom som är mindre bra, som jag vet aldrig kommer publicera någonstans, utan bara ha som minne, exporterar jag som JPEG till en likadan mappstruktur i LR.. så jag har två 2015 mappstrukturer, fast ena för JPEG och andra RAW. Raw är endast för fina bilder.
T.e.x. Om jag fotar min katt, tar 10 bilder, 1 bild blir bra, väljer att ha den i RAW mappen, men vill ändå behålla 4 andra bilder som blev okej, men inte fina nog att laddas upp, då lägger jag på en förinställning som jag gjort för JPEG bilder och exporterar dessa, sen tar bort RAW filerna då jag inte känner att de är värt att redigera dessa, pågrund av kanske den inte är helt i fokus men katten gjorde en rolig grej, så vill ha som minne.
Sen lägger jag till nyckelord i både jpeg och raw filerna, men gör endast samlingar med raw filerna.
Något jag kan förbättra här?